مدير جهاد كشاورزي سراوان
از 13 هزار هکتار نخیلات سراوان بیش از 200 تن خرمای تولیدی به اروپا (عمدتا آلمان و ترکیه) صادر گردید. عمده خرمای تولیدی این خطه خرمای مضافتی و ربی می باشد؛ هرچند بیش از 70 نوع خرما محصول نخیلات سراوان است.
کد خبر: ۴۱۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 24 April 2017
اروپا، مقصد خرماهای سراوان/ تولید بیش از 70 نوع خرما در سراوان 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مدير جهاد كشاورزي سراوان گفت: 200 تن خرما سال گذشته از نخلستانهاي اين شهرستان به كشورهاي اروپايي به ويژه آلمان و تركيه صادر شد. شيرزاد كمالي اظهار داشت: شهرستان سراوان بيش از 70 نوع خرما توليد مي كند كه مهمترين آنها خرماي مضافتي و ربي است. وي خاطر نشان كرد: در چهار هزار هكتار از نخلستان هاي سراوان خرماي مضافتي و هزار هكتار ساير ارقام خرما توليد مي شود. وي بيان كرد: گرده افشاني نخيلات خرماي شهرستان سراوان از اسفند آغاز شده است و تا نيمه نخست ماه جاري ادامه دارد. وي افزود: بيش از 13 هزار هكتار از نخيلات سراوان تا كنون گرده افشاني شده كه از اين مقدار هشت هزار هكتار در منطقه مك سوخته بخش جالق اين شهرستان بوده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
جناب نجفی مدیر کل محترم جهاد کشاورزی سلام. خیلی خوشحالم که تولیدات و صادرات خرمای بلوچستان ازجمله سراوان را تا اروپا تعقیب و رصد کرده وبه آن افتخار می کنید باید مسئولین حال حاضر کشور خدا را شکر گذار باشند که برخی از شهرهای استان از شرایط و توانمندیهای بالقوه ای برخودار بوده تا اسباب خرسندی برخی از مسئولی فراهم نماید باور بفرمائید بنده درسال 1353 در ایرانشهر شاغل بوده ام همین نخلستانهای بی پایان باغهای مرکبات را به وفور دیده ام که البته بازحمات مسئولینی چون حضرتعالی گسترش قابل ملاحظه ای یافته است جای جای استان برای رونق وتولید تولیدات کشاورزی صنعتی دامی. از استعداهایی بر خوردارند یک مورد خیلی بعید آنرا البته از دید گاه خودن را که در زابل دیده ام بیان میکنم در برخی از منزل پرتقالها وباغهای گل های رزی دیده ام که باور آن که زابل میشود داشت برایم سخت بود که البته جنابعالی میتوانید دهها مورد دیگر از آنها را بیان فرمائید که میشود در آن شهر هم تولید کرد اما در شروع یک مقدار سخت تر وبا زحمت بیشتر که عزم و مدیریت میتواند آنرا ممکن و محقق نمایدد اگر تبعیض راحت طلبی نباشد و به جهانیان هم ثابت نمود ما انقلابی هستیم با مدیریت جهادیمان تولید قابل رقابت وعرضه به بازار داشته باشیم. ما انبار غله مرکز تولید گوشت انگور یاقوتی ووو بوده ایم در حال حاضر چه چیزی برای عرضه داریم که بشود به ان افتخار کرده به شود شهر تاریخی وکهنی چون سیستان را که سرپا نگهداشت واز کوچ مردمان آن جلو گیری کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار