فرستاده ویژه چین در امور سوریه تاکید کرد که این کشور فقط با یافتن یک راه حل سیاسی مناسب از بحران خارج خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 25 April 2017
به گزارش تابناک : «شیه شیائویان» در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که همه طرف های مرتبط با سوریه باید برای یافتن یک رهیافت سیاسی مناسب تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه راه حل نظامی برای سوریه وجود ندارد، تاکید کرد که باید مذاکرات را به پیش برد و راهی برای حل بحران پیدا کرد.
او گفت که البته سوریه در شرایط فعلی بعید است به سرعت وضعیت عادی پیدا کند اما مهم است که جامعه بین المللی بر حل سیاسی مساله متمرکز شود.
خبرگزاری شین هوا روز سه شنبه از قول این مقام چینی که راهی مصر شده است، می نویسد: تنش ها و درگیری ها در سوریه همچنان نگران کننده است و همه باید برای حل سیاسی مساله و گفت و گوهای بیشتر تلاش کنند.
فرستاده ویژه چین در امور سوریه همچنین یادآور شد: اگرچه چین استفاده از تسلیحات شیمیایی را توسط هر فرد و هر گروهی در سوریه و در هر نقطه دیگر دنیا محکوم می کند اما این کشور خواستار ایجاد یک کمیته حقیقت یاب مستقل و بی طرف است که بازرسی های عادلانه انجام داده و واقعیات را معلوم کند.
«شیه شیائویان» از گروه های مختلف سوریه خواست که از مسیر مذاکره منحرف نشوند و همه تلاش خود را برای رسیدن به یک راه حل منطقی و درست برای برون رفت از بحران متمرکز کنند و هر جا که لازم باشد از خود فداکاری نشان دهند.
وی با مهم دانستن مبارزه با تروریسم در سوریه و تاکید بر استمرار این روش، خاطرنشان کرد: پیشرفت های خوبی در حل سیاسی مساله بوجود آمده است و آتش بس کماکان اجرا می شود و اینها شواهد خوبی است که باید طبق آنها مذاکرات را باز هم به پیش سوق داد.
«شیه شیائویان» که سفیر سابق چین در ایران و اتیوپی بود، دهم فروردین ماه سال گذشته به عنوان فرستاده ویژه دولت پکن در امور سوریه معرفی شد تا چین نقش فعال تری در امور خارمیانه ایفا کند.



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز ، چین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار