بازدید فرماندار و مقامات محلی ایرانشهر از خط لوله انتقال گاز به جنوب سیستان و بلوچستان
فرماندار ایرانشهر به همراه مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران و هیاتی از مقامات محلی از خط لوله انتقال گاز به جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کردند.
کد خبر: ۴۱۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 30 April 2017

فرماندار ایرانشهر: پیشرفت خط لوله جنوب سیستان و بلوچستان چشمگیر است/ آخرین وضعیت خط لوله انتقال گاز به جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان در این بازدید 4 ساعته که مسیر خط لوله انتقال گاز از خط لوله هفتم سراسری در بمپور ایرانشهر مورد بازدید قرار گرفت فرماندار ایرانشهر ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در ایرانشهر گفت یکی از برکات انقلاب اسلامی مردم در سال 57 خودکفایی در عرصه ساخت زیرساخت‌های کشور است به نحوی که برای انجام چنین امور مهمی بی نیاز از اجانب و بیگانگان هستیم.

نبی‌بخش داودی با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه احداث خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، از مدیران شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران به علت آغاز این کار پر از خیر و برکت برای مردم منطقه تشکر و قدردانی کرد. داودی افزود اینکه یک طرح عظیم ملی مانند پتروشیمی چابهار راسا وارد میدان شود و با بسیج همه عوامل و استفاده از نیروی مستعد بومی و تجهیزات محلی اقدام به تکمیل زیرساخت های منطقه نماید سبب خیر و برکت و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر افق توسعه صنعتی استان را بسیار روشن دانست و گفت پروژه های بزرگی مانند پتروشیمی، خط لوله انتقال گاز، جاده ترانزیت، راه‌آهن و سایر پروژه های بزرگ و مولد همگی بیانگر توسعه اقتصادی و افق روشن صنعت در منطقه است و سبب شده خیل سرمایه‌گذاران به این استان بیایند.

وی ادامه داد این پروژه دیر یا زود به سرانجام می‌رسد و آنچه در اذهان مردم خواهد ماند، نام نیک متولیان این پروژه، پتروشیمی مکران و آثار و خیراتی همچون آموزش نیروی محلی و کمک در جهت اشتغال نیروهای بومی است.

وی همچنین گفت فرمانداری همه تلاش خود را جهت تامین امنیت و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران پتروشیمی توسعه نگین مکران در منطقه خواهد نمود.

محمدرضا موثقی نیا مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران گفت پروژه شهرک پتروشیمی مکران از ابتدا با مشکلات و موانع بسیاری روبرو بود ولی آنچه هرگز مسولین این پروژه را دلسرد نکرد نگاه ملی و کلان به پروژه بود، چرا که این پروژه، پروژه ای ملی است و عواید آن شامل حال جامعه محلی، منطقه و استان و حتی کشور می‌شود.

موثقی‌نیا در بیان آخرین وضعیت پروژه گفت پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار شامل خط لوله 56 اینچ ایرانشهر تا دوراهی مرز (روستای چب) به طول 201 کیلومتر و خط لوله 42 اینچ دو راهی مرز (روستای چب ابتدای انشعاب چابهار) تا شهرک پتروشیمی مکران به طول 44 کیلومتر و نیز انشعاب خط لوله 16 اینچ از شهرک پتروشیمی مکران تا شهر و نیروگاه کنارک به طول 25 کیلومتر و انشعاب خط لوله 20 اینچ از پتروشیمی توسعه نگین مکران تا شهر و نیروگاه چابهار به طول 20 کیلومتر است.

وی میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز پروژه بابت مخارج و هزینه‌های تامین کالا، اجرای پروژه و تحصیل اراضی را بالغ بر 280 میلیون یورو برآورد کرد و افزود: مدت زمان اجرای پروژه ایرانشهر - چابهار مطابق توافق با شرکت ملی گاز ایران 24 ماه است.

این مدیر صنعت پتروشیمی کشور افزود پروژه انتقال گاز از ایرانشهر به شهرهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان تاکنون چندین بار توسط پیمانکاران مختلف آغاز ناموفق داشته و هر یک به دلائلی آن را رها کرده‌اند.

وی با اشاره به سختی های کار در اجرای چنین پروژه ملی و عظیمی در منطقه گفت در سالهای گذشته در چابهار موانع عدیده داشته ایم، ولی چون معتقدیم پروژه ملی و گسترده است، اجازه توقف آن را نمی دهیم. همه این پرژوه متعلق به مردم و هدف آن نیز خدمت به مردم است و ان شاءالله تا انتها نیز با همین قوت ادامه خواهد داشت.

موثقی‌نیا درباره آخرین وضعیت پروژه گفت عملیات حفاری کانال خط لوله تا کیلومتر 25 تکمیل شده و مسیر دسترسی به خط نیز تا کیلومتر 15 تکمیل شده است.

وی گفت پروژه احداث خط لوله گاز از ایرانشهر به شهرهای جنوب استان در ابتدای اسفند 95 آغاز گردیده و چندین روز نیز از این مدت مصادف با تعطیلات نوروزی بوده است.

وی افزود کل نیروی کار شاغل در پروژه 368 نفر می‌باشند که از این بین 166 نفر از نیروهای بومی به کارگیری شده‌اند.

گفتنی است شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در حال ساخت خط لوله انتقال گاز از خط لوله هفتم سراسری که تا ایرانشهر کامل شده است، به جنوب استان سیستان و بلوچستان می‌باشد. این خط قرار است علاوه بر تامین خوراک واحدهای سومین قطب پتروشیمی ایران در منطقه آزاد چابهار، به سایر صنایع مستقر در جنوب سرویس دهد و بعلاوه مشعل گاز خانوارهای جنوب استان را روشن نماید.

به اذعان کارشناسان صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی احداث خط لوله انتقال گاز در قالب مسئولیت اجتماعی صنایع و نیز برای ایجاد زیرساخت های توسعه منطقه‌ای توسط بخش خصوصی در این وسعت در کشور بی‌سابقه است.

فرماندار ایرانشهر: پیشرفت خط لوله جنوب سیستان و بلوچستان چشمگیر است/ آخرین وضعیت خط لوله انتقال گاز به جنوب سیستان و بلوچستان

گزارش تصویری این بازدید و نیز میزان پیشرفت پروژه به زودی توسط تابناک سیستان و بلوچستان منتشر خواهد شد

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
شماها را نمی شناسم که هستید و آیا مال کجاست پول تان/و لی بخدا بهترین کار دنیا کردن کار برا آن مردم مهروم و دور از امکان ها است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار