کد خبر: ۴۲۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۴ 21 May 2017
عبدالرحیم کردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار با داشتن موقعیت راهبردی بزودی تبدیل به یکی از قطب های فولاد کشور خواهد شد.
وی افزود: هم اینک شرکت فولاد مکران با اعتبار ارزی 135میلیون یورو و هزار و 500 میلیارد ریال از طریق منابع صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه شرکت فولاد مکران در چابهار در مرحله نصب کوره چهار هزار و 500 تنی است، خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل فونداسیون کوره بود که این مرحله نیز به پایان رسیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: براساس اقدامات و پیشرفت های انجام شده فولاد مکران تا 16ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
کردی ادامه داد: شرکت فولاد پسکو کره جنوبی نیز به عنوان سومین فولاد سازی بزرگ دنیا در پسابرجام اقدام به ثبت شعبه و تضمین سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار کرده است.
وی افزود: فولاد نقش مهمی در توسعه و اشتغال دارد و بزودی آموزش هزار نیروی انسانی بومی برای بکارگیری در فولاد آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره شامل تجاری، صنعتی، مسکونی، روستای طیس، گردشگری، کارگاهی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار