مددجویان مهمان سفره قرآن و برکات ماه مهمانی خدا
به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان مراسم استقبال از این ضیافت الهی با عنوان سلام برماه خدا در زندان مرکزی زاهدان و با حضور مددجویان تشیع و تسنن و سخنرانی دو تن از علمای شیعه و سنی برگزار شد و هر روز رایحه قرآن با تلاوت یک جزء از این کتاب انسان ساز، زندان مرکزی زاهدان را دربر میگیرد.
کد خبر: ۴۳۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 03 June 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان با آغاز ماه مبارک رمضان و بهار قرآن برای سومین سال پیاپی سفره تلاوت نور در زندان مرکزی زاهدان پهن گردید و مهمانان خدا را میزبان آیات نورانی کلام الله نمود.

محمدحسین خسروی مدیر زندان مرکزی زاهدان با اعلام این مطلب گفت: در سفره تلاوت نور روزانه یک جزء قرآن مجید توسط قاریان دارالقرآن زندان در فضایی معنوی و آرامش بخش قرائت می شود و پس از آن حجت الاسلام والمسلمین زاهری از اساتید حوزه علمیه قم به بیان تفسیر آیات همان جزء قرائت شده می پردازد و نکات و مفاهیم لازم را برای مددجویان مطرح می سازد.

محمد حسین خسروی با اشاره به استقبال گسترده مددجویان از این سفره تلاوت ادامه داد: امروز در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، تدبر در آیات الهی و توجه به مفاهیم قرآنی مشتاقان این کتاب الهی را سیراب می کند و افرادی که دریافته اند بخشی عظیمی از دلایل نابسامانی و بزهکاری آنان دور ماندن از چشمه جوشان معارف اسلامی و دریای وسیع مفاهیم قرآنی است به این کتاب شریف پناه آورده اند و با اشتیاق در جلسات قرائت و تفسیر قرآن شرکت می کنند.
گفتنی است آغاز ماه مهمانی خدا، در آیین استقبال از رمضان به همت روابط عمومی زندان زاهدان و با حضور مددجویان تشیع و تسنن زندان گرامی داشته شد.
در این مراسم حجت الاسلام آرزومندی از علمای تشیع در مراسمی که برای استقبال از ماه رمضان تشکیل گردید با بیان این که انسان در ماه رمضان مهمان خداست و خداوند از او میزبانی می کند گفت: میزبان همیشه قصد دارد بهترین پذیرایی را از مهمانش انجام دهد و اگر ما مهمان واقعی خدا بشویم مطمئنا بهترین های دنیا و عقبی را میزبان برای ما مهیا می کند.
این روحانی مدعو از ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: روزه داران سه بخش هستند کسانی که روزه می گیرند و فقط آب و غذا نمی خورند، دسته دوم کسانی که نه تنها غذا نمی خورند بلکه اعضای آنان همچون دست و زبان و چشم هم روزه دارد و دسته سوم که روزه داران ویژه هستند علاوه بر همه اینها قلب آنها نیز روزه دارد.
وی در ادامه سخنانش بیان داشت: تلاوت قرآن با همه سفارشاتی که برای قرائت آن در ماه مبارک رمضان شده و فضائلی که دارد یک عمل مستحب است، اما نماز واجب است؛ از فرصت ماه مبارک رمضان برای تصحیح اذکار نماز و به جا آوردن نمازهای قضا استفاده کنیم.
مولوی بهزاد ریگی از علمای اهل سنت نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: ماه رمضان را خدا به خودش منتسب کرده و از آن به عنوان شهرالله یاد شده، ماهی که در آن قرآن نازل شده است و بهار قرآن نامیده شده است. کسی که از این فرصت استفاده نکند در پایان ماه مبارک حسرت خواهد خورد.
این روحانی اهل سنت در ادامه سخنانش گفت: گرچه با برنامه های فرهنگی و تربیتی زندان مددجویان با قرآن انس گرفته اند، اما در این ماه بیش از گذشته با قرآن مانوس باشید چه با زبان روزه و چه پس از افطار قرآن بخوانید و استغفار کنید چون اجر چند برابری در این ماه دارد.
رمضان در زندان زاهدان + تصاویر
رمضان در زندان زاهدان + تصاویر
رمضان در زندان زاهدان + تصاویر
رمضان در زندان زاهدان + تصاویر
رمضان در زندان زاهدان + تصاویر

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
اگر برای ملت ایران ایجاد شغل وکار صورت بگیرد کسی حاظر نیست برای زنده ماندن خودش دست بکارهای خلاف بزند ......... در زاهدان که این عکس را گرفته اند آیا برای خانوادهای زندانی وبقیه مردم هم فکری شده است که بتعداد زندانیها افزوده نشود.......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار