مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با بحران کم آبی مواجه است افزود: مردم زاهدان تابستان سختی را پیش رو دارند به همین علت صرفه جویی در مصرف آب ضرورت دارد و صرفه جویی تنها راهکار عبور از تابستان کم آب است.
کد خبر: ۴۳۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 13 June 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سرگلزایی گفت: در چندسال اخیر باتوجه به افزایش دما در فصل تابستان و از سویی کاهش منابع آبی اما به لحاظ همکاری مناسب مردم با شرکت آبفا آب شرب در فصل تابستان بدون هیچ گونه محدودیتی در اختیار مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد بحران جدی آب، ضرورت توجه شهروندان زاهدانی را به مدیریت مصرف و صرفه جویی از این مایع حیات بخش بیشتر می کند.

مهندس سرگلزایی با بیان این مطلب افزود: اگر هر یک از شهروندان ۱۰ الی ۱۵درصد در مصرف آب صرفهجویی کنند از کاهش بیرویه منابع آبی نیز جلوگیری می شود و فصل گرم سال با مشکلات کمتری طی خواهد شد.

بحران کم آبی در شهرستان زاهدان/ با چه راهکارهایی از بحران عبور کنیم؟/ مشکلات شبکه آبرسانی را به 122 گزارش دهید

وی تصریح کرد: ظرف سال های گذشته منابع تامین به شدت کاهش یافته و آنچه را که در اختیار داریم درست مصرف نمی کنیم و به شدت آن را آلوده می کنیم که در همین راستا باید به مردم جامعه آگاهی بخشی کرد.

سرگلزایی بیان نمود: مشترکین و مصرف کنندگان عزیز نیز رسالت مهمی را بر عهده دارند و هر فرد زاهدانی موظف است تا مصارف خود را بگونه ای هوشمندانه مدیریت کرده تا ایام تابستان را بدون هیچگونه مشکلی پشت سر بگذاریم.

مهندس سرگلزایی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان در پایان به برخی اقدامات که مانع از مصرف بیش از حد آب می شود پرداخت و خاطرنشان ساخت: هرگونه شکستگی و حادثه لوله و هدررفت آب را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ اطلاع دهید ، نصب کولر در سایه با استفاده از پوشش مناسب، عدم استفاده از آب شرب برای فضای سبز، عدم استفاده کارگران ساختمان از آب تصفیه شده جهت ساخت و ساز ، استفاده از ابزار و تجهیزات کاهنده از جمله مواردی می باشد که رعایت آنها از سوی مردم مصرف بهینه آب را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
جناب سرگلزایی دو خط لوله انتغال آب از زابل کم است سریعا برای خط سوم لطفا اقدام کنید تا مشکل کم آبی مرتفع گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار