کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری در سراسر استان به اوج خود می رسد به گونه ای که در برخی نقاط دما به بیش از 50 درجه نیز افزایش می یابد.
کد خبر: ۴۴۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴ 12 June 2017
علی ملاشاهی گفت: در این مدت در شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز دمای هوا نزدیک به 50، در ایرانشهر و دلگان به بیش از 50 درجه، در زاهدان و خاش به حدود 43 و در میرجاوه، نصرت آباد و بزمان به حدود 45 تا 48 درجه سلسیوس می رسد.
وی گفت: همچنین در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق استان در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق و باد شدید مقطعی دور از انتظار نیست. 
وی بیان کرد: در این مدت در جنوب سیستان و بلوچستان و سواحل غبار محلی حاکم است و دریای عمان به نسبت مواج خواهد بود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 20 درجه سانتی گراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 48 درجه مربوط به دلگان در جنوب استان بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار