کد خبر: ۴۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 14 June 2017
فداحسین مالکی سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در افغانستان طی یادداشتی اختصاصی که برای تابناک سیستان و بلوچستان ارسال کرده است, حوادث تروریستی اخیر در تهران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

فداحسین مالکی:
حمله غافلگيرانه و مرگبار عوامل سعودي به حرم حضرت امام و مجلسشوراى اسلامى زنگ خطرى بود كه عميقا ملت بزرگ ايران را متاثر و داغدار نمود، اينحادثه را بايد پيامد سفر مشكوك و تحريك كننده ترامپ به عربستان و اسرائيل دانست ،مسئولان امنيتى و سياست خارجى ما بايستى اينگونه تحركات را دقيقا رصد نمايندوهوشيارانه به عواقب آنچه كه ميگوئيم و هرآنچه كه پيرامون كشورمان ميگذرد تحليلداشته باشيم ،
خيليها در كشورمان باور نميكردند كه داعشى هم هست ! و اگر هم باور داشتند چنينحوادثى را تصور نميكردند ! و حتى به نبرد جانانه فرزندان ملت در سوريه و عراق نيز منتقد بودند ، 
وقتى كه داعشيها به قصد فتح بغداد به چند كيلومترى پايتخت رسيدند برخيها در درون داد و فرياد راه انداخته بودند كه به ما چه ربطى دارد كه بغداد سقوط بكند يا نكند !!؟.
وقتى هم كه تكفيريهاى مولود مثلث شوم ( عربستان، اسرائيل و امريكا ) عرصه را بر ارتش و نيروهاى مردمى سوريه تنگ كرده بودند و دمشق در آستانه تسخير كامل تكفيريها گرفت و حتى بشار اسد چمدانش را هم بسته بود؛ ولى حضور قدرتمندانه سردار سليمانى و ديگر فرماندهان مقتدر ايرانى در كاخ رياست جمهورى ، بشار را وادار به مقاومت نمودند، باز هم چنين صداهاى شنيده ميشد. 
همه تحولات در عراق و سوريه براى اين بود كه شاهد چنين صحنه هاى تلخى كه در تهران افتاد نباشيم ، تعيين خطوط نبرد مرزى با داعش را خوب تشخيص داديم صدها كيلومتر فاصله با مرزهاى جغرافيايمان يعنى هزار كيلومتر فاصله با تهران، مشهد، اصفهان ، شيرازو،،،،
حال كه پاى داعش به تهران باز شد؛ قدرى بخودمان بيائيم و حريم امنيتى و دفاعى كشورمان را زير سئوال نبريم و ساده لوحانه سعوديها و صهونيستها را كه لحنشان بعد از سفر ترامپ فوق العاده بر عليه كشورمان تهديدآميز شده است تتحير نكنيم .
ببينيد بخاطر يك موضعگيرى ساده چه ها كه به سر قطر يها مياورند !! 
ملت صبور و قدرشناس ما بخوبى ميدانند كه متاسفانه دنياى امروز دنياى زور و قدرت هست؛ دنياى گفتمان در شرايط فعلى جواب نميدهد؛ و بايد بعنوان يك ابزار ديپلماسى استفاده نمود، ولى تحولات سريع جهانى نشان داد كه هر چقدر قوى و قدرتمند ظاهر بشويم باعث عجز و نااميدى دشمنانى كه در خارج مرزها چشم به سقوط انقلاب دوختند ميشود. 
حال كه قدرتهاى دنيا از امريكا و روسيه گرفته تا قدرتهاى منطقه اى همه در سوريه و عراق خيمه زدند و به رقابت مستقيم و غير مستقيم پرداخته اند ! وعنقريب دامنه اين رقابتها به يمن و افغانستان و قطر هم خواهد رسيد و جهان را در آستانه يك جنگ خانمانسوز تمام عيار قرار خواهند داد !! 
حضور معنى دار و هوشمندانه جمهورى اسلامى ايران در اين منطقه بحرانى بسيار تعيين كننده و تاثير گذار بوده و هست كه بايستى از دستاوردهاى بدست آمده در صحنه عمل كه حاصل جانفشانى فرزندان اين مملكت ميباشد به خوبى در ميز مذاكرات از خونهاى پاك ريخته شده حراست نمائيم .
بازساده انديشى نكنيم كه در مقابل زور گوئيها و زياديخواهيها، صرفا گفتمان پيشه كنيم كه ديديم براى گرفتن دو ويزا به عربستان براى وزير بهداشتمان كه جهت انتقال شهداى منا به رياض ميرفت با در بسته رو برو شديم ! در مورد برجام هم ديديم اوباما و ترامپ چكارها كه نكردند و خواهند كرد !!؟
رمز پيروزى وموفقيت در مقابل همه توطئه ها ى دشمنان قسم خورده تنها وحدت ملى و قومى و مذهبى وانسجام همه جريانات كشور با هر نگرش و انديشه سياسى بهم ميباشد كه ملت دور انديش و هوشمند ما در چهار دهه گذشته نمايشى از قدرت و همدلى را به رخ جهانيان كشاند ؛ و گوى سبقت را در يكپارچگى اش از همه ملتها دنيا ربود و بار ديگر هم از گردنهاى سختى كه در پيش رو داريم سربلند عبور خواهند نمود. انشاالله
برچسب ها: فداحسین مالکی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
تطهیر درست است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
احسنت . مرحبا شیر مرد سیستانی ای کاش نماینده مردم زاهدان بودی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار