موشک‌ سوخت جامد مرکب «ذوالفقار» که در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور 1395 رونمایی شد، در واقع مدلی ارتقاء یافته و نقطه زنِ موشک «فاتح-110» است. این موشک که یکی از موشک‌های بسیار دقیق ایران محسوب می‌شود، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و... را با دقت بالا زیر آتش شدید و گسترده قرار دهد. نخستین برآوردها نشان می‌دهد شمار تروریست های کشته شده در این عملیات، سه رقمی است.
کد خبر: ۴۴۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 19 June 2017
حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور واقع در شرق سوریه، پس از شناسایی نیروهای امنیتی ایران و اطمینان از تجمع تروریست‌ها عملیاتی شد و بر اساس نخستین برآوردها از رصدهای محلی، شمار کشته‌های این حمله سه رقمی است.
 
به گزارش «تابناک»، همانگونه که رهبر انقلاب وعده سیلی سخت به دشمنان را داده بودند و همچنین پیش از آن به دشمنان ایران و حامیان منطقه‌ای و بین المللی شان هشدار داده بودند که دوران بزن درویی تمام شده، پس از حمله داعش به تهران، ایران به عنوان مهم ترین قدرت خاورمیانه پاسخ محکم و در عین حال نمادینی به تروریست ها و عقبه سیاسی، نظامی و فکری شان داد.
 
چه موشک‌هایی و با چه راهبردی به سمت تروریست‌ها شلیک شد؟ 
تروریست‌ها پس از تنگ شدن عرصه های تحت اشغال شان در سوریه و عراق، آرایش نظامی شان دستخوش تغییراتی شده بود که این تغییرات مستمراً از سوی نیروهای امنیتی و نظامی ایران رصد می‌شد. پس از حمله تروریستی عناصر داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی، برای ضربه محکم به عقبه تروریست‌های فعال در این حملات، عقبه شان در دیرالزور شناسایی شد و مورد رصد نیروهای امنیتی ایران قرار گرفت.
 
سلسله عملیات های شناسایی که از زمین و آسمان در روزهای اخیر در محدوده مورد نظر انجام شد، در نهایت منجر به تعیین مختصات دقیق برای افزایش قدرت تخریب و هزینه این حمله برای تروریست ها شد. پس از تعیین مختصات و فاصله حدود 650 کیلومتری منطقه مورد هدف از مرزهای ایران، کارشناسی برای انتخاب موشک‌های میان برد مورد استفاده در این عملیات صورت پذیرد و با توجه به ابعاد اهداف، شلیک 6 فرود موشک سوخت جامد ذوالفقار قطعی شد.
 
موشک‌ سوخت جامد مرکب «ذوالفقار» که در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور 1395 رونمایی شد، در واقع مدلی ارتقاء یافته و نقطه زنِ موشک «فاتح-110» است. این موشک که یکی از موشک‌های بسیار دقیق ایران محسوب می‌شود، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و... را با دقت بالا زیر آتش شدید و گسترده قرار دهد.
 
چه موشک‌هایی و با چه راهبردی به سمت تروریست‌ها شلیک شد؟ 
ذوالفقار که بر روی سکوی متحرک شلیک می‌شود، با برد 750 کیلومتر به گفته فرماندهان سپاه، خطایش تنها به 10 متر می‌رسد و قابلیت رادارگریزی و حرکت به سمت هدف در ارتفاع پایین را دارد که با موشک‌های روز ابرقدرت‌ها رقابت می‌کند. آزمایش این موشک میان برد کمتر از یک سال پس از رونمایی، از تجهیز سازمان رزم نیروهای مسلح به این سلاح راهبردی و عملیاتی شدن این موشک مدرن حکایت دارد.
 
البته ذوالفقار در مقابل سوله‌های موشکی ایران، یک موشک نه چندان پیچیده محسوب می‌شود و ایران با برخورداری از موشک‌هایی چون سجیل و عماد و دانش فنی به سرعت در حال پیشرفت متخصصان صنایع هوا-فضای کشورمان، از توان بسیار بالایی برای انهدام اهداف فراوان در زمان بسیار اندک برخوردار است و در این حمله نیز پس از اعلام ساعت صفر عملیات و اعلام فرمان حمله، بسیار سریع عملیات انجام شد.
 
سرعت این حمله اساساً امکان تحلیل نظامی را از دشمنان ایران نیز سلب نموده بود و صهیونیست ها حتی قدرت تشخیص این موشک‌ها میان برد را نداشتند و در نخستین واکنش اعلام کردند ایران 4 موشک شهاب 3 پرتاب کرده و اکنون با انتشار تصاویر واضح از لحظه شلیک موشک‌های ذوالفقار، کارآمدی پرهزینه ترین دستگاه جاسوسی نظامی خاورمیانه به چالش کشیده شده است. نخستین برآوردها نشان می‌دهد شمار تروریست های کشته شده در این عملیات، سه رقمی است.
 
چه موشک‌هایی و با چه راهبردی به سمت تروریست‌ها شلیک شد؟دقت موشک ذوالفقار پس از طی بیش از 700 کیلومتر در آزمایش‌ها
 
پیام این حمله مشخصاً هشدار موکد به تروریست‌ها و برخی حامیان منطقه‌ای و بین المللی شان است که ایران در مقابل حملات نیابتی و غیرنیابتی در لاک دفاعی فرو نخواهد رفت و پاسخ گستاخی را با سیلی بسیار محکم خواهد داد. آنچه امشب شاهدش بودیم، حتی یک درصد توان موشکی ایران نیز محسوب نمی‌شود و صرفاً یک پیام محکم به تروریست‌ها و حامیان شان بود تا با آتش بازی نکنند.
 
حاکمیت عربستان و برخی دیگر از عناصر حاشیه خلیج فارس که عملاً تروریسم دولتی را در خاورمیانه نمایندگی می‌کنند، باید به جای صادرات تروریست به ایران و سایر کشورهای در حال جنگ با تروریست‌ها، به هزینه‌های تحرکات تروریستی‌شان بیاندیشند و پایگاه‌های فکری، اقتصادی، سیاسی و نظامی تروریست‌ها را در خاک شان تعطیل کنند. صبر استراتژیک ایران در مقابل تحرکات تروریستی بالاست اما بی انتها و بی فرجام نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار