وزیر نیرو عصر دوشنبه در سفر به زاهدان در نشست مدیران استانی شرکتهای تابعه وزارت نیرو در استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: با اختصاص 500 میلیارد ریال برای حفاری 2 حلقه چاه عمیق به منظور دستیابی به آبهای ژرف از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور موافقت شد.
کد خبر: ۴۴۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 20 June 2017

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان حمید چیت چیان با بیان اینکه با عملیاتی شدن حفاری چاههای عمیق در سیستان و بلوچستان تحول بسیار بزرگی در این استان رخ می دهد، افزود:براساس مطالعاتی که وزارت نیرو برای دستیابی به آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان انجام داده است بالای 80 درصد این طرح با موفقیت کامل انجام خواهد شد.
وی هزینه حفاری چاههای عمیق به منظور دستیابی به آبهای ژرف را برابر با سرمایه گذاری حفاری یک حلقه چاه نفت عنوان کرد.
وزیر نیرو گفت: مصوبات هیات دولت برای رفع مشکلات برق در سیستان و بلوچستان بسیار مفید و کارگشا بوده و تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.
چیت چیان اعلام کرد: 21 سرمایه گذار بخش خصوصی مجوز ساخت نیروگاه بادی در منطقه "میل نادر" واقع در شمال سیستان و بلوچستان را از وزارت نیرو دریافت کرده اند که هزار مگاوات برق تولید خواهد کرد. وی ادامه داد:20 کیلومتر خط انتقال 400 کیلو ولت و یک پست 400 کیلو ولت در میل نادر سیستان و بلوچستان ساخته می شود تا بخش خصوصی اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد. وی اضافه کرد: 200 مگاوات نیروگاه پراکنده در 25 نقطه در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد که برای ساخت این 200 مگاوات برق در سیستان و بلوچستان 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. وزیر نیرو گفت: 2سرمایه گذار خارجی آماده هستند تا در زاهدان برای تولید برق سرمایه گذاری کنند که تا کنون کلنگ زنی یکی از این نیروگاهها با ۵۴۰ مگاوات توسط یک سرمایه گذار بومی مقیم کشور تانزانیا در پی پیگیری های استاندار انجام شده است. به گفته وی البته برنامه زمانبندی تکمیل و بهره برداری این نیروگاه طوری نیست که بتواند مشکل برق شمال استان سیستان و بلوچستان را برطرف کند.
وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد تا یک نیروگاه با سرمایه گذاری دولت در سیستان و بلوچستان به منظور برطرف کردن مشکل برق شمال این استان ساخته شود.
وزیر نیرو گفت: بخش بخار نیروگاه ایرانشهر هم باید اجرا شود تا کمبود برق در سیستان و بلوچستان برطرف شود البته اجرای نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار به مصوبه شورای اقتصاد نیاز دارد تا بتوانیم از مکانیزم ماده ی 12 قانون رفع موانع تولید استفاده کنیم. وزیر نیرو از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد تا وزارت نیرو را در این بخش کمک کند تا مشکل برق در سیستان و بلوچستان به طور کامل برطرف شود.

چیت چیان افزود: سازمان انرژی های تجدید پذیر این آمادگی را دارد تا برای ایجاد یک نیروگاه 50 مگاواتی بادی و یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی با استفاده از منابع مالی خودش در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کند. وی ادامه داد: اجرای این میزان سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر نیازمند ابلاغ موافقت نامه سازمان برنامه و بودجه است .


مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
آب های اعماق زمین سفره های لایتناهی است و اگر درست استفاده شوند سیستان‌وبلوچستان میشود آباد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
خبر خوبی است ولی نه در حد انتظار یک استان !
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار