کد خبر: ۴۴۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 22 June 2017
  • ستاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نتایج سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و چیت چیان وزیر نیرو در هفته اخیر به استان گفت: اگر به ارکان توسعه از نظر زیر ساخت بپردازیم آب و برق حرف اول را می زنند به گونه ای که این دو عنصر علاوه بر نقش در اشتغال موجبات ارتقای رفاه زندگی را به دنبال دارند.
  • علی اوسط هاشمی چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در این دو بخش با وجود همه اقداماتی که بعد از انقلاب صورت گرفته ولی با کاستی های جدی روبه رو است افزود: در نشست معاون رئیس جمهوری و وزیر نیرو 50 مگاوات انرژی تجدیر پذیر بادی، 10 مگاوات انرژی خورشیدی و افزوده شدن 500 مگاوات نیز از محل منابع دولتی تصویب شد. 

    وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با مشکلان جدی در تامین آب سه هزار و 800 روستای فاقد سامانه آبرسانی، تغییر جدی در اقلیم که آن نیز سخت است و گرم شدن حدود دو درجه ای دما و تبخیر بالا روبه رو است که این عوامل صیانت از پایداری جمعیت و اشتغال موجود و جلوگیری از جابجایی و حاشیه نشینی را با مشکل روبه رو می کند.

    استاندار بیان کرد: جهت گیری این سفر علاوه بر ارایه خدمات اورژانسی و فوری که بتواند افت ولتاژ را مدیریت و منابع آب را تغذیه کند یک نگاه میان مدت به نیازها را نیز بدنبال داشته است.

    وی افزود: این نگاه میان مدت دنباله دار خواهد بود زیرا طرح های بزرگ در درون آن مثل ایجاد سدها وجود دارد که تخصیص 18 هزار میلیارد ریال (هزار و 800 میلیارد تومان) اعتبار با تاکید بر نقد کردن آن و آغاز عملیات اجرایی آنها اتفاقی کم در نظام بودجه ای است که نشان از عزم و اراده راسخ دولت برای توسعه این استان و توجه به حقوق این مردم است که سرلوحه نگاه دولتمردان قرار گرفته است.

    استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با همه ارزش و توجه دولت به این استان، اما قانع به این میزان اعتبار نمی شویم و می گوییم باز پیشنهاداتی نظیر استحصال آب و فاضلاب و غیره به ویژه توسعه برق داریم که برای توسعه شبکه برق استان افزون بر هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    وی افزود: همچنین مقرر شد 200 مگاوات برق به روش ژنراتور در انتهای خطوط مسیرهای طولانی در 25 نقطه که با افت ولتاژ رو به رو هستند به کار گیریم تا بتوانیم برق پایدار در شبکه ارائه کنند.
    استاندار ادامه داد: همچنین مصوب شد در برخی نقاط شهری نظیر گشت، پیشین، روستاهای بم پشت، روستاهای اطرف چابهار و غیره که از نظر منابع آبی دچار مشکل هستند آب مورد نیاز آنها را تامین کنیم که این امر بخش قابل توجه ای از مشکلات مردم این مناطق را برطرف خواهد کرد.
    وی بیان کرد: برای تامین روستاهای فاقد آب نیز به روش سیاری یک اعتباری در نظر گرفته شد که تاکنون فاقد اعتبار بود و ما با فشار مختلف سعی می کردیم اعتبار لازم استانی و ملی را جمع کنیم که این دستاورد بزرگی محسوب می شود.
    وی افزود: علاوه بر اینها و از همه مهمتر تامین آب آشامیدنی 150 هزار نفر از مردم شهر زاهدان با تکمیل خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان، تکمیل منبع آب و ایجاد کمربندی آب به همراه توسعه شبکه یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ محسوب می شود.
    وی تاکید کرد: تامین همه این موارد در یک بازه زمانی یک تا 2 ساله حکایت از اوج نگاه دولت به حق مردم سیستان و بلوچستان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار