مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: دولت در مجموع 270 میلیارد ریال خسارت به صاحبان لنج ها و صیادان شهرستان های چابهار و کنارک در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی پرداخت می کند.
کد خبر: ۴۴۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ 23 June 2017
هدایت الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 130 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض و 140 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی بزودی پس از انجام کارهای اداری و مقدماتی به خانواده این صیادان پرداخت خواهد شد.
وی افزود: سه لنج صیادی و 14 ملوان ایرانی در پنج سال اخیر در دام دزدان دریایی گرفتار شدند که برخی از آنها جان خود را از دست می دهند.
وی بیان کرد: پس از وقوع اتفاقات ناگوار برای صیادان شهرستان کنارک و چابهار، مسئولان این 2شهرستان، اداره کل شیلات و به ویژه استانداری سیستان و بلوچستان پیگیری های زیادی را برای پرداخت خسارت به خانواده این افراد انجام دادند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه براساس شواهد چندین صیاد در کشور سومالی اسیر دزدان دریایی هستند، خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت امور خارجه برای آزادی آنان باید تلاش بیشتری را انجام دهند.
میرمرادزهی از توجه و پیگیری های استاندار سیستان و بلوچستان در این باره قدردانی کرد و افزود: شخص استاندار در مرکز کشور تلاش های زیادی را برای آزادی صیادان شهرستان کنارک و چابهار انجام داده است.
وی ادامه داد: حدود 25 هزار صیاد در قالب 34 تعاونی صیادی در آب های ساحلی شهرستانهای کنارک و چابهار به وسیله 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار