نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی گفت: روز جهانی قدس روز ایستادگی مستضعفان عالم علیه مستکبران، روز فریاد مظلومیت ملت فلسطین و روز پرده برداری از چهره کریه و غاصب صهیونیست است.
کد خبر: ۴۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 23 June 2017
 آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس زاهدان با اشاره به اهمیت انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس افزود: 38 سال قبل امام امت از مردم خواست تا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و درهم شکستن اهداف استکبار جهانی انتخاب کنند.
امام جمعه زاهدان گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در برخی از کشورهای اسلامی مانند ترکیه، پاکستان، افغانستان، عراق و غیره و حتی برخی کشورهای غیر اسلامی مانند ایالات متحده آمریکا هم برگزار می شود.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس برکات فراوانی دارد به طوری که تا قبل از انقلاب و انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس دنیا اطلاعات صحیحی از اتفاقات درون فلسطین نداشت و آنچه مطرح شده بود خلاف واقعیت بود به طوری که هر اقدامی از سوی مردم فلسطین اقدام تروریستی قلمداد و هر اقدامی از سوی رژیم صهیونیست دفاع از خود به حساب می آمد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس و سردادن شعار علیه رژیم غاصب صهیونیست توانسته فلسطین و چهره مظلومانه و پر از زخم مردم این کشور را به جهان نشان دهد.
آیت الله سلیمانی اضافه کرد: از برکات دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس این است که تا قبل از این روز بی عرضگی دول اعراب به قدری بود که جز به نفع صهیونیست هیچ کاری برای فلسطین انجام ندادند اما با نامگذاری این روز از سوی امام راحل (ره) مساله فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام قرار گرفت و آگاهی و بیداری در افکار مسلمانان به وجود آمد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تا پیش از روزجهانی قدس رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت بزرگ منطقه و آسیب ناپذیر قلمداد می شد و دولت استکباری آمریکا نیزاین قدرت را پشتیبانی می کرد اما شکست این رژیم غاصب از حزب الله لبنان ثابت کرد که رژیم صهیونیستی ببر برفکی است و این نیز از برکات انتخاب روز جهانی قدس و راهپیمایی این روز است.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: از دیگر برکات روز جهانی قدس این است که در جنگ تحمیلی رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه رژیمی که مجهز به تجهیزات نظامی مدرن و شکست ناپذیر تلقی می شد تبدیل به یک موش فراری در مقابل مردم بی پناه غزه شد.
آیت الله سلیمانی افزود: با توجه به شرایط کنونی و بروز اختلافات داخلی در میان سردمداران رژیم صهیونیستی نشان می دهد که این رژیم به زودی در حال فروپاشی است که اینها همه از برکات روز جهانی قدس و از برکات امام راحل (ره) و حضور با بصیرت و بیداری مردم و همدردی با مردم مظلوم فلسطین است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با تقدیر از اقدام قاطع و انقلابی سپاه علیه تروریستهای داعش گفت: شلیک موشک به مقر تروریستهای داعش در سوریه از سوی سپاه به تعبیر رهبر معظم انقلاب سیلی محکم جمهوری اسلامی به دشمنان اسلام بود. 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به جایگاه و قداست ولایت امر و امام معصوم(ع) در افکار عمومی، گفت: ولایت امر یک امر انتخاباتی نیست بلکه یک امر کاملا انتصابی است.
امام جمعه زاهدان افزود: آیه شریفه مربوط به ولایت در قرآن کریم به امیرالمومنین اشاره دارد زیرا همانطور که خداوند بلند مرتبه نفس حج را در قرآن کریم سفارش کرد و در واقع عمل و رفتار پیامبر (ص) تفسیر این حکم بود در باره امامت امام علی (ع) نیز به همین صورت بوده است.ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار