در دیدار اکبر شیخ، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با حسن مجتبوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، تبدیل همایش دو سالانه ملی «تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» به بین‌المللی با حمایت بنیاد، مطرح شد.
کد خبر: ۴۴۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 28 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست، می‌توان به حضور افراد ثابت به نمایندگی از بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در کمیته‌های سیاست‌گذاری و علمی این همایش، تقدیر از یک چهره شاخص در پایان هر همایش به انتخاب هیئت علمی همایش و بسط و توسعه همایش از دانشگاه‌های فرهنگیان کشور به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد.
دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، همچنین متعهد شد تا فعالیت‌های گسترده‌ای را در روز دهم از دهه کرامت که به عنوان «روز خرد ورزی و سیره امام رضا(ع) در تعلیم و تربیت» نامگذاری شده است، انجام دهد که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به تهیه پروپوزال و ارائه آن به صورت کتاب به وزارت علوم با عنوان «سیره و فرهنگ رضوی» اشاره کرد تا حتی الامکان به صورت واحد درسی در دانشگاه‌های کشور تدریس شود.
چاپ و انتشار مقالات برتر همایش به صورت مکتوب و نسخه دیجیتال، ایجاد دبیرخانه دائمی همایش در محل دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی جهت ساماندهی امور مربوط به همایش و برگزاری نشست‌های مقدماتی در دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور قبل از برگزاری همایش از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست بود.
یادآوری می‌شود؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه‌ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ (ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود. اکبر شیخ دبیری این جشنواره بین‌المللی را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار