کد خبر: ۴۵۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰ 17 July 2017
همانطور که می دانید قیمت خودرو های صفر یا کارکرده در کشور ما نسبتا زیاد است و خودروهای تولید داخل هم از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیستند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند از خودروهای کارکرده و دست دوم وارداتی استفاده کنند تا هم هزینه کمتری بپردازند و هم خودرویی با کیفیت تر داشته باشند.
 
خرید و فروش خودرو برای افراد عادی یک چالش نسبتا بزرگ به شمار می آید به ویژه اگر برای انجام آن هیچ تجربه ای نداشته باشند و یا این که اطلاعات کافی درباره اش به دست نیاورده باشند.
 
چون این معامله،‌ به گونه ای نیست که همه افراد جامعه آن را انجام داده باشند طبیعی است که از راه و روش خاص آن آگاه نباشند. ولی به هر حال برای همه، بار اولی وجود دارد که اگر بتوانند از ترفند ها و روش های خاص خرید و فروش خودرو اطلاعات کافی به دست بیاورند حتما خرید یا فروش خوبی را تجربه خواهند.
 
برای خرید خودرو دست دوم، لازم است با یک فرد با تجربه برای بازدید خودرو بروید یا اگر می توانید یک کارشناس همراه خودتان داشته باشید ولی اگر این دو امکان را ندارید نیازی نیست نگران باشید چون  اطلاعات لازم را همین جا را در اختیارتان قرار خواهیم داد.
 
اول از همه این که سال تولید و مدل خودرو را در مدارک با یکدیگر تطبیق بدهید. درباره فروشنده تحقیق کنید تا مبادا با فرد ممنوع المعامله ای طرف باشید که معامله کردن با او ممنوعیت قانونی دارد.
 
برای به نام کردن سند هرگز وکالت نامه قبول نکنید و همچنین هیچ هزینه ای را جز به فروشنده و آن هم در دفتر اسناد رسمی  پرداخت نکنید.
 
در هنگام بررسی خودرو آزمایش آهنربا برای متوجه شدن نقاط دارای رنگ یا صافکاری را فراموش نکنید. همچنین دودهای آبی یا سیاهی را که از اگزوز خارج می شود دست  کم نگیرید.
 
علاوه بر این مراقب زنگ زدگی ها و سوراخ های کف خودرو باشید. سلامت سیستم تعلیق را هم می توانید با وارد کردن فشار عمودی به عقب و جلوی خودرو و بررسی نحوه بازگشت بدنه خودرو به حالت عادی مشاهده کنید.چون اگر هنگام بازگشت بدنه خودرو به حالت عادی لرزشی را مشاهده کنید، می توانید مطمئن باشید که سیستم تعلیق مشکل دارد و باید حتما تعمیر شود.
 
اگر قصد دارید خودرو خودتان را بفروشید و می خواهید شخصا برای این انجام این کار اقدام کنید، می توانید یک آگهی رایگان در سایت شیپور ثبت کنید و به جامعه خریدار بسیار بزرگی خودرو تان را معرفی کنید. با این روش، فروش خودرو بسیار ساده تر از آن چیزی می شود که فکرش را می کنید.
 
برای تعیین قیمت خودرو همه جوانب را بسنجید تا قیمتی بسیار پایین یا خیلی بالا پیشنهاد ندهید. برای اطمینان از اینکه قیمت مناسبی را پیشنهاد داده اید می توانید سایر خودروهای هم مدل با ماشین خودتان را در سایت شیپور جستجو کنید  و آگهی های آن ها را ببینید تا محدوده قیمت دست تان بیاید.
 
اگر خودرو نیاز به تعمیرهای جزیی و کلی دارد که روی قیمت آن تاثیر دارد و شما هم امکان تعمیر آن را دارید، حتما این کار را انجام بدهید تا این خرابی ها و ایرادها در قیمتی که تعیین کرده اید تاثیر منفی نداشته باشد.
 
اگر توان و امکان انجام تعمیرات را ندارید، سعی کنید صادقانه مشکلات خودرو و میزان قیمتی را که می خواهید به خاطر مشکلات کم کنید در آگهی تان بیان کنید. چون داشتن صداقت همیشه نتیجه های خوبی به همراه خواهد داشت.
 
این موضوع درباره میزان کارکرد خودرو هم صدق می کند. شاید شما هم شنیده باشید  که می شود کیلومتر شمارخودرو را تغییر داد تا کمتر از کارکرد واقعی خودرو را نشان بدهد اما راه های بسیار زیادی هم برای فهمیدن این که کیلومتر شمار خودرو دستکاری شده است یا نه وجود دارد. پس بهتر است در این مورد هم صادق بود تا نتیجه بهتری دریافت کرد.  درباره تصادف هایی احتمالی هم که اتفاق افتاده است بهتر است واقعیت را بیان کنید تا اعتماد خریدار را جلب کنید. اگر نمی خواهید لوازم جانبی خودرو را همراه با آن بفروشید بهتر است آن را در متن آگهی بیان کنید.  به ویژه اگر خودروی کمیاب یا کلاسیکی را می خواهید بفروشید چون همانطور که می دانید پیدا کردن قطعات یا لوازم جانبی خودروهای قدیمی و کمیاب در بیشتر مواقع غیر ممکن است.
 
خودرو اگر قدیمی هم باشد ولی تمیز باشد بیشتر از خودرویی که چندان قدیمی نیست اما کثیف و نامرتب است به چشم می آید. پس  حتما خودرو را قبل از این که آگهی فروش آن را ثبت کنید بشویید و پس از آن، چند عکس با کیفیت از تمام زوایا از خودرو بیاندازید و همراه با توضیحات کامل و قیمت پیشنهادی در سایت شیپور آگهی ثبت کنید و مطمئن باشید می توانید یک خرید و فروش خودرو موفق و پر سود را تجربه کنید. 

معامله مطمئن خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار