کد خبر: ۴۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱ 31 July 2017

حساب رسمی تلگرام روز یکشنبه در واکنش به خبرهای مربوط به انتقال سِروِرهای تلگرام به ایران امروز در پستی در واکنش به صحبت های وزیر ارتباطات مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران نوشت. اطلاعات آمده در خبر نادرست است.

هفته گذشته نیز پاول دورف؛ طی پیامی تاکید کرده بود تلگرام هرگز مکان سرورهای خود را تغییر نخواهد داد.

محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه مراسم افتتاح پارک علم و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از انتقال سرور تلگرام به ایران خبر داد و گفت: کار بزرگی انجام شده به نحوی که برای کانال هایی که ظرفیت و مراجع زیادی دارند تلگرام سرور خود را به ایران انتقال داده و بر روی CDN نصب گردد ما گام به گام در اجرای این امر پیش می‌رویم و خوشبختانه همان طور که وعده کرده بودیم انتقال سرورهای تلگرام به ایران به نتیجه رسیده است.

تلگرام در پستی که اظهارات وزیر را نادرست اعلام کرده، برای خواندن جزئیات بیشتر درخصوص انتقال سرورهای این شبکه به داخل ایران کاربران  را به یادداشت پاول دوروف، مدیر این شبکه اجتماعی  ارجاع می‌دهد.

دوروف در یادداشتی که ساعاتی پیش در کانال تلگرامی خود منتشر کرده مینویسد مشخص است که تلگرام نمی‌تواند به توجه به سیاست های خود  به چنین تقاضاهایی پاسخ مثبت دهد... حتی اگر این تصمیم باعث مسدود شدن ما در برخی از کشورها شود. ترجیح می‌دهیم بازاری بزرگ را از دست بدهیم ...

مدیر تلگرام در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به اینکه بیشتر سیاستمداران و رسانه‌ها تعریف سرور را اشتباه منتقل می‌کنند نوشته است:جدا از سرورهای کمپانی که در محل امن قرار دارند و اطلاعات خصوصی کاربران در آن است، ارائه دهندگان اینترنتی وجود دارند که این داده‌های رمزگذاری شده را به دست کاربران می‌رسانند. در این میان CDN (شبکه تحویل محتوا) هایی هم وجود دارد که کار جا به جایی داده های پابلیک و عمومی را ساده تر می کند. سرورهای تلگرام داده‌های خصوصی را ذخیره کرده‌اند و و این شبکه‌های شخص ثالث صرفاً اتصال میان سرورهای تلگرام با کاربران را بر عهده دارند.

به گفته مدیر تلگرام، نقش CDNها این است که اطمینان دهند محتوای محبوب عمومی در هر زمان که مورد درخواست از سمت کاربر قرار می‌گیرند، چند بار در شبکه جهانی اینترنت نمی‌گردد تا دوباره به کاربران بازگردد بلکه از نزدیکترین نقطه به کاربران می‌رسد؛ این گره‌ها فقط اتصال بین سرورهای تلگرام و کاربران آن را فراهم می‌کند.»

دورف در انتهای یادداشت خود در کانالش، می‌نویسد: اگرچه، درحالی که مشغول تحقیق برای یافتن راه‌هایی جهت ارتقاء سرعت و دسترسی کاربران خود به شکل جهانی هستیم، یک مورد وجود دارد که هیچ وقت انجامش نمی‌دهیم: ما هیچ وقت تصمیم نداریم مکان سرورهای خود را تغییر دهیم .

موارد مطرح شده در حالی است که ، عبدالصمد خرم آبادی هفته گذشته در جمع خبرنگاران درباره تلاش ها برای انتقال سرورهای تلگرام به ایران گفت: یک کشور قدرتمند و متمدن و پیشرفته مثل جمهوری اسلامی ایران نباید با خواری و خفت از یک شرکت ارائه دهنده خدمات خارجی مانند تلگرام خواهش و تمنا کند که سرور خود را به داخل کشور بیاورد.

خرم آبادی گفت: همانگونه که واردات و قاچاق افسار گسیخته کالا، تولید ملی را فلج کرده و اقتصاد کشور را از هم پاشیده است فعالیت قاچاقی و غیرقانونی تلگرام و حتی ورود سرور‌های این شبکه اجتماعی بیگانه به داخل کشور در شرایط فعلی موجب ضربه جبران ناپذیر به اقتصاد در فضای مجازی خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور همچنین افزود: ورود سرور‌های تلگرام به داخل نفوذ و جاسوسی را در کشور نظام‌مند خواهد کرد و در عین حال فعالیت قاچاقی وغیر قابل کنترل فعلی آن آثاری به مراتب بدتر دارد. برسمیت شناختن هر یک از این دو حالت برنامه ریزی برای وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی است.میزان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار