دومین هفته از رقابت‌های فوتسال لیگ‌های پایه باشگاهی استان قم برگزار شد و تنور رقابت بین مدعیان قهرمانی این مسابقه‌ها داغ‌تر از قبل شد.
کد خبر: ۴۷۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 03 August 2017
به گزارش تابناک قم، مسابقه‌های فوتسال لیگ‌های پایه باشگاهی استان قم پیش درآمدی بر مسابقه‌های لیگ‌های فوتسال استانی در رده بزرگسالان به حساب می‌آید اما این به آن معنا نیست که مسابقه‌های پایه تهی از جذابیت است. نگاهی به نتایج کسب‌شده در ۲ هفته آغازین مسابقه‌های لیگ‌های نوجوانان و جوانان فوتسال قم نشان می‌دهد سطح فنی تیم‌ها تا چه میزان به هم نزدیک است و کیفیت مثال‌زدنی این مسابقه‌ها امیدی برای آینده فوتسال استان است. استانی که ۲ تیم در لیگ بر‌تر فوتسال ایران دارد و حتی اهالی فوتسال اعتقاد دارند ظرفیت فوتسال قم می‌تواند به‌اندازه حضور بیش از یک تیم در مسابقه‌های دسته‌های اول و دوم کشور باشد.

جداول لیگ‌های پایه هنوز کاذب است و اعتمادی به صدرنشینی و قعرنشینی تیم‌ها نیست. پیش‌بینی می‌شود جدول هر ۲ رده سنی مسابقه‌ها تا میانه آن یعنی بین هفته‌های پنجم و ششم چهره حقیقی مدعیان را نشان ندهد. این در حالی است که لیگ رده سنی امید و نیز لیگ نونهالان قرار است در آینده برگزار شود البته برگزاری مسابقه‌ها در رده نونهالان به احتمال فراوان مطابق سال‌های گذشته و در فصل پاییز خواهد بود.

نگاهی به هفته دوم لیگ نوجوانان

در دومین هفته از مسابقه‌های لیگ فوتسال نوجوانان استان قم در ۶ بازی ۲۶ گل به ثمر رسید تا میانگین بیش از ۴ گل در هر مسابقه ثبت شود. میانگینی که به معیارهای یک بازی استاندارد فوتسال در سطوح لیگ نزدیک است و نشان از کیفیت مسابقه‌ها دارد. به طور کلی کمتر دیده می‌شود اختلاف گل در یک بازی به شکل چشمگیر و جالب توجهی بالا باشد و این یعنی شرایط فنی مناسب برای همه تیم‌های حاضر در جدول.

در مسابقه‌های این هفته آتلیه‌طهران با کسب یک پیروزی پر گل دیگر صدرنشینی خود را تثبیت کرد. این تیم در بازی برابر المپیاد کار سختی برای کسب برد نداشت و توانست ۵ بر یک حریف خود را شکست دهد. جواد عسگرلو، امیرحسین قلندری، رضا نجفی، حسن تاجر و حسین نصیری برای آتلیه و جعفر ربیعی برای المپیاد در این بازی گلزنی کردند در حالی که نتیجه نیمه اول ۲ بر صفر به سود آتلیه‌طهران بود.

این پیروزی به آتلیه کمک کرد با ۶ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به رئیس‌کرمی و سیدذاکر که این هفته نیز با پیروزی میدان را ترک کردند در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد. تیم فوتسال شهید رئیس‌کرمی نیز در یکی از بازی‌های این هفته به دیدار مهدیار رفت و یک پیروزی دشوار را به دست آورد. محمدجواد مرسلی، بازیکن تیم رئیس‌کرمی، ستاره این بازی بود که در نیمه نخست ۲ بار دروازه حریف را فرو ریخت. سیدعلی سجادی، بازیکن مؤثر تیم مهدیار، در نیمه مربیان یکی از ۲ گل خورده را جبران کرد اما پیروزی نهایی با رئیس‌کرمی بود؛ گرچه این تیم، نیمه دوم ناموفقی داشت.

تیم فوتسال سیدذاکر نیز در مصاف با آرش نوین ۲ بر یک به پیروزی رسید. بردی که ذاکر را به رتبه سوم جدول رده‌بندی رساند اما هرگز به آسانی به دست نیامد. تیم فوتسال ذاکر در نیمه نخست با گل رضا غفاریان پیش افتاد اما در نیمه دوم بازی نزدیک‌تر شد. در ‌‌نهایت یک گل از محمد سیفی برای ذاکر و یک گل از حسین اسلامی برای آرش سبب شد ذاکر برنده پایانی این بازی نزدیک و شانه به شانه باشد. برخلاف هفته نخست، هفته دوم لیگ نوجوانان در ۳ بازی برنده نداشت و امتیازها تقسیم شد. نتایجی که بیشترین بهره از آن را صدرنشینان بردند. در مسابقه پرگل انصار و منتظران ۲ تیم به تساوی ۳ بر ۳ بسنده کردند. منتظران از فرصت پیروزی خود استفاده نکرد. آن‌ها در نیمه نخست با ۲ گل برنده به رختکن رفته بودند اما انصار در نیمه دوم به بازی برگشت و یک امتیاز گرفت. سیدمهدی حسینی، محسن بیات و امیرحسین جلالی برای انصار و مهدی حسین‌زاده (٢گل) و حسین فهیمی برای منتظران در این مسابقه گلزنی کردند.

نبرد و اعتماد ملی دیگر بازی ۶ گله هفته دوم بود که با تساوی همراه شد. مسابقه‌ای نزدیک که در نیمه نخست با تساوی یک بر یک همراه شد. محمدحسین سیفی، محمدحسین انور و بازیکن حریف (گل به خودی) برای تیم نبرد و علیرضا اعتمادی (٢ گل) و محمدمهدی عاشوری برای تیم اعتماد ملی در این مسابقه گل زدند.
دیدار مرصاد و الوند که یک بازی نزدیک و نفس‌گیر بود به تساوی یک بر یک انجامید. محمدجواد نورزاده برای مرصاد و محمدجعفر بروز برای الوند در این مسابقه دروازه حریف را گشودند. سجاد احمدی، حسین فهیمی (منتظران)، محمد سیفی (سیدذاکر)، محسن بیات (انصار) و حسین نصیری (آتلیه‌طهران) در صدر جدول گلزنان لیگ قرار دارند که هر کدام ۳ گل برای تیمشان به ثمر رسانده‌اند.

نگاهی به هفته دوم لیگ جوانان

دومین هفته از لیگ فوتسال جوانان قم در حالی برگزار شد که یک مسابقه به تعویق افتاد. آپکوپارس که قرار بود این هفته و پس از برتری یک بر صفر هفته قبل خود این بار برابر تیم مرصاد به میدان برود به دلیل حضور آپکوپارس در مسابقه‌های دسته بر‌تر جوانان کشور، این بازی لغو شد. اما در مسابقه‌های این هفته آتلیه‌طهران تنها تیمی بود که پیروزی هفته نخست خود را تکرار کرد و به صدر جدول رسید. آن‌ها در دیدار برابر تیم آرش نوین ایرانیان ۴ بر صفر برنده شدند و به تنهایی به صدر جدول تکیه زدند. آن‌ها یک نیمه طوفانی داشتند به طوری که در نیمه نخست برتری ۳ بر صفر با آتلیه بود. محمد ارجمندزاده (٢ گل)، محمدباقر عباسی و حسن تاجر گلزنان تیم صدرنشین در این مسابقه بودند.

الوند با پیروزی ۳ بر ۲ در یک بازی نفس‌گیر برابر ذاکر توانست به رده دوم جدول صعود کند. آن‌ها پس از تساوی هفته  اول، نیاز مبرمی به پیروزی در بازی دوم داشتند و به سختی به هدف خود رسیدند. حسین ملااسماعیلی با به ثمر رساندن ۲ گل نقش مهمی در برد الوند ایفا کرد و سینا حدادی دیگر گلزن الوند بود. رسول دانشور و محمدمهدی طهماسبی برای سیدذاکر در این مسابقه گلزنی کردند.

جذاب‌ترین بازی هفته بین منتظران و مهدیار برگزار شد. مسابقه‌ای که در نیمه نخست به تساوی یک بر یک انجامید و همین، نشان از یک بازی پیچیده بود. در ‌‌نهایت درخشش محمد رجبی و ۲ گل وی برای منتظران به کمک این تیم آمد تا ۳ امتیاز این بازی با برتری ۴ بر ۳ منتظران به این تیم برسد. محمد رجبی (٢ گل)، عمران مطهری و مهدی ابراهیم گل برای منتظران و محمدمهدی اصدقی، علی‌اکبر مراد‌زاده و ابوالفضل جلیلیان برای مهدیار گلزنان این مسابقه بودند.

ماهان هم در یک بازی نفس‌گیر آتلیه‌یاقوت را شکست داد. برتری ۳ بر ۲ ماهان به معنای نخستین پیروزی برای این تیم بود آن هم در روزی که امیر مسگریان با به ثمر رساندن ۲ گل ستاره بازی شد و ماهان را به سمت پیروزی سوق داد. محمد محمدیان برای ماهان و مهدی سلیمی و سیدصادق مطهری برای آتلیه‌یاقوت دیگر گلزنان این بازی بودند.

در جدول رده‌بندی آتلیه‌طهران ۶ امتیازی و صدرنشین است و الوند با ۴ امتیاز تیم دوم جدول است. آپکوپارس با یک بازی کمتر و ۳ امتیاز در رده سوم قرار دارد البته با پیروزی قابل پیش‌بینی آن‌ها برابر مرصاد در بازی معوقه، آپکوپارس می‌تواند حتی صدرنشین شود. در لیگ جوانان ۱۰ تیم حاضر هستند و قهرمان لیگ در پایان هفته نهم مشخص می‌شود. حسین صادقی (آرش)، مهدی محمد‌پور، محمد ارجمند‌زاده، محمدباقر عباسی و حسن تاجر (آتلیه‌طهران)، امیر مسگریان (ماهان)، محمد رجبی (منتظران)، محمدمهدی طهماسبی (ذاکر) و حسین ملااسماعیلی (الوند) در جمع گلزنان بر‌تر این مسابقه‌های قرار دارند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار