مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: اورژانس هوایی از مرگ 34 مادر باردار پرخطر در مناطق روستایی چابهار جلوگیری و در کمترین زمان این بیماران را به مراکز بهداشتی درمانی منتقل کرده است.
کد خبر: ۴۷۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵ 03 August 2017
ابراهیم جنگی زهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اورژانس هوایی شهرستان چابهار از زمان راه اندازی در دی ماه سال گذشته (1395) تاکنون 48 سورتی پرواز برای انتقال بیماران انجام داده است.
وی افزود: در این مدت 91 بیمار شامل 34 مادر باردار، 18 مورد تصادفی، سه بیمار قلبی، سه بیمار مغز واعصاب و سایر موارد توسط اورژانس هوایی چابهار جابجا شده اند.
وی گفت: 14 مورد سورتی پرواز به دهستان پیرسهراب وپلان بوده است که منجر به جابجایی به موقع بیماران توسط اورژانس هوایی شده است.
وی بیان کرد: راه اندازی اورژانس هوایی در شهرستان چابهار از مصوبات سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سیستان وبلوچستان بوده است که تاکنون توفیقات خوبی برای خدمات دهی به بیماران داشته است.
مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چابهار تصریح کرد: شهرستان چابهار از شاخص های پایینی در حوزه بهداشت ودرمان برخوردار است و پراکندگی بالا، بعد مسافت طولانی روستاها به مرکز شهرستان و نبود خدمات مطلوب بهداشتی درمانی در مناطق روستایی و مراکز بخش های پلان، دشتیاری و تلنگ ضرورت راه اندازی اورژانس هوایی را بیش از پیش ایجاب می کرد.
جنگی زهی خواستار احداث بیمارستان 540 تختخوابی شهرستان چابهار شد و افزود: بعد از گذشت سالها نیاز هست هرچه سریعتر این بیمارستان احداث تا بخشی از مشکلات مردم این منطقه در حوزه بهداشتی مرتفع شود.
وی بر تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه بهداشت ودرمان تاکید کرد و افزود: تخصیص پزشک متخصص و استخدام نیرو برای تکمیل کادر بهداشتی درمانی و اختصاص امکانات و تجهیزات روز پزشکی از نیازهای مهم چابهار است.
وی به احداث 6 پایگاه اورژانس بین راهی اشاره کرد و افزود: با تکمیل به موقع طرح های در دست ساخت شاخص های سلامت ارتقا پیدا می کند.
وی از توجه وزارت بهداشت ودرمان برای احداث پروژه های جدید بهداشتی درمانی چابهار قدردانی کرد و افزود: احداث بیمارستان 64 تختخوابی در پلان و نگور دشتیاری از درخواست های مهم مردم محروم این منطقه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار