با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) انجام شد:
با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، رئیس بنیاد برکت، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، به طور همزمان از ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بهره برداری شد.
کد خبر: ۴۷۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 05 August 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر محمودرضا میری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم که به صورت نمادین در مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا (ع) زاهدان برگزار شد گفت: مراکزی که به بهره برداری رسید با همکاری مشترک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیاد برکت ساخته شده است.
وی همچنین به ثمرات اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح باعث کاهش فاصله این استان با استان های برخوردار کشور از لحاظ کیفیت ارائه خدمات شد.
وی همچنین کاهش 80 درصدی موارد جدید ابتلا به مالاریا، کاهش 85 درصدی موارد تالاسمی و 32 درصدی مرگ و میر مادران باردار را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم اجرای برنامه های نرم افزاری و توسعه زیرساخت های نظام سلامت طرح تحول در استان اشاره کرد و گفت: افزایش بی نظیر زیرساخت های نظام سلامت در استان دسترسی به خدمات بهداشتی درمانی را آسان کرده است
وی افزود: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۱۱ درصد پروژه های عمرانی بهداشتی و درمانی کشور در استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.
دکتر نوروزی رییس بنیاد برکت کشور  نیز در این مراسم گفت: سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه زیرساخت های سلامت، توانمندسازی و ایجاد اشتغال از اولویت های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.
وی ادامه داد: تا ۲ و نیم سال آینده حدود هزار میلیارد تومان اعتبار در سیستان و بلوچستان از جانب این بنیاد هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به افتتاح همزمان ۱۶ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علاوه بر این، ۸ مرکز در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۸ مرکز در شهرهای زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر آ‌ماده بهره برداری است.
در پایان این مراسم هدایایی توسط داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و رییس بنیاد برکت اهدا گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار