کد خبر: ۴۷۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵ 08 August 2017
 دکتر علی افشاری مقدم*|به گمانم از کربلا شروع شد. از یک احساس وظیفه بزرگ، از رسالتی بر دوش، از حرف های ناگفته ای که دست آخر، با مدیریت بحران بانوی صبور دشت کربلا به همگان مخابره شد و پس از هزار و سیصد و هفتاد و هفت سال، هنوز هم با همان صداقت و ظرافت بر جان های زلال می نشیند.
می گویند هر شخص در حیطه فعالیت خود حکومتی دارد که قلمرو آن را میزان اثرگذاری و دربرگیری مثبت فعالیت، تعیین می کند. چه بسیار نیکانی که با بنیان نهادن عمل خیر، منجر به تغییرات بزرگ و موثر در زندگانی جمع کثیری از انسان ها شدند. راه دوری نمی رویم همین پزشکانی که بی هیچ چشمداشتی با بهره گیری از دانش خود، در قالب موسسات خیریه در استان حضور یافته  و به درمان رایگان بیماران مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی می پردازند مصداق بارز این موضوعند. به یاد دارم در زمان حضور یکی از این تیم های خیریه در بیمارستانی در زاهدان، نوجوان 15 ساله ای از جنوب استان خود را به زاهدان رسانده بود. ابتلاء وی به ناهنجاری مادرزادی لب شکری و شکاف کام باعث شده بود که او بعد از 15 سال هنوز نتواند مانند انسان های عادی صحبت کند، مدرسه برود و با دیگران تعامل برقرار کند. به گفته پزشک، در دوران کودکی بیش از 12 عمل جراحی برای بهبود او باید انجام می شد، اما پس از اینکه تحت حمایت موسسه خیریه قرار گرفت امیدهای زیادی برای بهبود و حضور در کلاس درس و آغاز یک زندگی عادی ایجاد شد. در این خدمت بزرگ نه تنها نیکوکارانی که بانی این عمل خیر بودند بلکه آن دستی که قلم برداشت تا بی هیچ جهت گیری و به دور از هر گونه گرایشات سیاسی و قومی و مذهبی و فقط برای کمک به انسان و انسانیت بنویسد، مدیریت بحران کند، اطلاع رسانی کند سهیم است و قلمرو او به وسعت صداقتش، به وسعت فرصت هایی است که برای انتخاب درست  در پیش می گیرد و حکومت خود را گسترش می دهد.
 یادمان باشد اطلاع رسانی یک رسالت مقدس است. رسالتی به سنگینی رسالت حضرت زینب کبری (س) برای بیان صحیح و به موقع حقایق، برای مغالطه نکردن، مدیریت بحران و فرهنگسازی.
روز خبرنگار مبارک

*مشاور رئیس دانشگاه در امور رسانه ها و ارتباطات سازمانی و قائم مقام روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان                                                     
برچسب ها: روز خبرنگار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار