کد خبر: ۴۷۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 13 August 2017
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که برخی تفسیر و تحلیل‌های غلط به جامعه القا می‌شود؛ سیاسی شدن رسانه‌ها به معنای ارتباط با یک طیف خاص از گروه‌های سیاسی نیست.

به گزارش تسنیم از مشهد مقدس، مراسم ویژه روز خبرنگار به همت موسسه فرهنگی قدس در محل تالار همایش‌های روزنامه قدس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و مدیرمسئول روزنامه قدس و جمعی از مسئولان استانی و کشوری و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برگزار شد از خانواده شهدای مدافع حرم توسط حجت‌الاسلام رئیسی تجلیل به‌عمل آمد.

خانواده شهدای مدافع حرم، شهید جهانی و شهید خزائی در این مراسم توسط تولیت آستان قدس رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

خادمیاران رسانه‌ای آستان قدس رضوی معرفی و تجلیل شدند

در این مراسم چهار پیشکسوت روزنامه قدس به عنوان خادم یار آستان قدس رضوی معرفی و تجلیل شدند.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد، رضا مقدسی مدیرعامل اسبق خبرگزاری مهر، کاوه اشتهاردی و فرشاد مهدی‌پور مدیر مسئول روزنامه صبح نو در این مراسم به عنوان پیشکسوتان روزنامه قدس تجلیل شدند و سپس به کسوت خادم یاری رسانه‌ای آستان قدس رضوی درآمدند.

مستکبران با شعارهای حقوق‌بشری سعی در فریب دنیا دارند‌

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: امروزه استکبار جهانی با فریب، شایعه‌پراکنی و سایر روش‌های ضدرسانه‌ای حق را در منظر مردم باطل نشان می‌دهد و با شعارهای حقوق بشری سعی در فریب دنیا دارند.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی‌  اظهار داشت: اگر جامعه‌ای عاری از نقد و نقدپذیری باشد فساد و رانت سراسر آن را خواهد گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه همواره در عرصه آگاهی‌بخشی و امیدبخشی در جامعه تلاش می‌کنند، گفت: بدون تردید در جامعه اسلامی و نظام اسلامی باید توجه به ابزار اطلاع‌رسانی و کسانی که در عرصه خبر آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه دارند اولویت داشته باشد. امروزه شاهد یک جریان در عرصه جهانی و جریان استکباری هستیم که خودخواه و خودبین بوده و دنبال کسب قدرت و چپاول ملت‌ها در دنیا هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: اینان تمام این جنایات، خونریزی‌ها و تضییع حقوق ملت‌ها و ضایع‌کردن نخستین حق از همه ملت‌ها که حق تعیین سرنوشت و آینده خود است را به وسیله رسانه‌های متعدد خود مورد سانسور قرار داده‌اند. امروزه استکبار جهانی با فریب، شایعه‌پراکنی و سایر روش‌های ضدرسانه‌ای حق را در منظر مردم باطل نشان می‌دهد و با شعارهای حقوق بشری سعی در فریب دنیا دارند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امروز تروریسم، حقوق بشر و اقسام این واژگان در اختیار امپراتوری خبری در دنیا بوده و اکثر رسانه‌های نشردهنده این اخبار در اختیار مستکبران است تا هولناک‌ترین جنایات خود را با این کار بپوشانند و به تخریب کشورهای حق طلب بپردازند. استکبار برای جهان، جنگ، وابستگی، جهل و فقر می‌خواهد و در تلاش است تا نشاط را از جوامع بشری گرفته و نشاط‌های خودساخته و دروغین را به آنها ارائه کند و یا اینکه جوانان را از آگاهی دور کرده و آگاهی‌های پوششی را در اختیار جوانان قرار دهد.

وی با اشاره به فیلم‌های تهیه شده در سینمای هالیوود گفت: برای اینکه بتوانند فرهنگ ظلم‌ستیزی را در جامعه به حاشیه برانند فرهنگ‌های دروغین را به جامعه بشری ارائه می‌کنند؛ معنی و مفهوم فیلم‌های تهیه شده در سینمای آمریکا القای جمله "نمی‌توانیم" به جوامع بشری است. استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا در تلاش است تا به کشورهای آفریقایی و آسیایی که به‌دنبال ظلم‌ستیزی هستند، القاء کند که در نهایت سرنوشت کشورهای شما نابودی و تماشای بزرگی و ابهت آمریکا در آخرین دقایق عمرتان است.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق برای القای یاس و ناامیدی در جوامع بشری توسط امپراتوری‌های رسانه‌ای در دنیا گفت: امروزه اگر بناست تا در برابر این خودکامگی‌ها و خودخواهی‌های آمریکا و شرکایش ایستاد، باید در بحث رسانه، انقلابی عظیم صورت بگیرد؛ دقیقاً همانند آنچه در سال‌های اخیر صورت گرفته است. جریان روشنفکر و منورالفکر که در حال فعالیت رسانه‌ای هستند باید تهدیدات موجود را شناسایی و روش‌های مقابله با آنها را به جامعه ارائه دهند. وظیفه روشنفکرهای جامعه این است که پیش از دیگران به خطر پی ببرند و سریع‌تر از سایرین به مدیران و مردم جامعه در زمینه این خطر هشدار بدهند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که برخی تفسیر و تحلیل‌های غلط به جامعه القا می‌شود؛ سیاسی شدن رسانه‌ها به معنای ارتباط با یک طیف خاص از گروه‌های سیاسی نیست بلکه آن رسانه‌ای سیاسی است که نیازهای جامعه را شناسایی و در جای مناسب از قدرت رسانه‌ای خود استفاده و آن نیاز را برطرف کند.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه رسانه انقلابی در شناخت دشمن همواره پیش قدم است تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در زمینه مسئله نفوذ تاکیداتی داشته‌اند اما باید توجه داشت که در فضای رسانه‌ای شناخت این نفوذ کار آسانی نیست زیرا می‌توان در هر بخش از سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ شاهد این نفوذ باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از جریانات فتنه 88 یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در جریان آن اتفاقات واژه‌ای جدید با عنوان " فهم شجاعانه" را به ادبیات سیاسی کشور وارد کردند. انسان باید مطالب را درست بفهمد و خیالات و توهمات را از خود دور کند و در گام دوم پس از فهم درست ماجرا، موضع‌گیری شجاعانه را در دستور کار قرار دهد. در کلام پروردگار به قلم قسم یاد شده اما باید توجه داشته باشیم که هر قلمی مورد قسم قرآن نیست و تنها قلم‌هایی که صداقت را می‌نویسند در این حیطه قرار خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به موضوع مدافعان حرم تاکید کرد: اگر رشادت‌های فعالان رسانه در نشان دادن فتوحات ارزشمند نیروهای اسلام در برابر جبهه‌های حق علیه باطل نبود اکثر مردم دنیا همواره تصور می‌کردند که داعش از مخالفان دولت سوریه است اما امروزه همگان می‌دانند که داعش دشمن بزرگ بشریت است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شاخصه‌های رسانه‌های انقلابی عنوان کرد: شناخت دشمن، بررسی عوامل نفوذ و شناسایی آن، موضع‌گیری در برابر مسائل مهم اسلام، ارائه تفسیر و تحلیل درست به جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌های یک رسانه انقلابی است. شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در این غوغاسالاری رسانه‌ای استکبار جهانی قدرت تحلیل به جامعه بشری دادند و سبب شدند تا همگان به چشم ببینند که داعش ساخته دست آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از داعش بیان داشت: در حالی که مجاهدین و مدافعین در حال نبرد با تروریست‌های تکفیری و داعش هستند شاهدیم که جنگنده‌های آمریکایی مواضع نیروهای مجاهدین، سوری‌ها و عراقی‌ها را مورد اصابت موشک قرار می‌دهد. در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری بارها سخن از بحث امنیت و نفوذ کردند اما بودند افرادی که این سخنان را جدی نمی‌گرفتند اما امروزه همگان به سخنان آن روزهای مقام معظم رهبری در زمینه نفوذ، بصیرت و اهمیت امنیت پی برده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: معتقدیم که رسانه‌ها یک نقطه اطمینان در جامعه هستند که اخبار درست و تحلیل درست را به جامعه انتقال می دهند. 

وی با اشاره به اهمیت روحیه انتقادپذیری در کشور بیان داشت: رسانه‌ها باید روحیه انتقاد و نقدکردن منصفانه را داشته باشند اما از سوی دیگر نیز مسئولان باید با پذیرای تمامی این انتقادات بوده و به آن‌ها پاسخ بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جریان شایعه‌سازی می‌تواند قدرت تحلیل را از جامعه سلب کند تصریح کرد: رسانه‌ها باید با هوشیاری نسبت به مسائل مطروح در کشور فهم شجاعانه انجام دهند و بدون در نظرگیری چپ و راست به صیانت از امنیت جامعه بپردازند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه عرصه جهاد، عرصه شناخت ظلم و بالا بردن روحیه ظلم ستیزی و استکبارستیزی در جامعه است، گفت: روزنامه قدس به سبب انتصابی که به آستان قدس حضرت رضا(ع) دارد باید سخنان آن امام را همانند گذشته سرلوحه کارهای خود قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
اقای حاج آقا،حجت الاسلام،ملا، آیت الله،تولیت،دانشمند،فرزانه،بخدا انتخابات تموم شده،یکی به این بابا بگه انتخابات تموم شد،اینقدر حرف نزن دیگه.مردم میفهمن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار