کد خبر: ۴۷۷۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 18 August 2017
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش پراکنده باران در برخی نقاط ۱۲ استان کشور طی امشب خبر داد و گفت: از فردا بارشها کاهش یافته و روند افزایشی دما غالب نقاط کشور به‌ویژه نوار شمالی را در برمی‌گیرد.

امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی و گذر موج بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز بخشهایی از نوار شمالی را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز در ساعات عصرگاهی و اواخر وقت بارشهای پراکنده باران مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی، گیلان، آذربایجانها، زنجان، مناطق شمالی تهران، لرستان، چهارمحال بختیاری، قزوین، ارتفاعات سمنان، کرمانشاه، فارس، زاگرس مرکزی و زاگرس جنوبی پدید می‌آید.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها روز یکشنبه به‌صورت پراکنده درارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرزغربی و شرق هرمزگان نیز رخ خواهد داد.

 به گفته نقشینه، طی دو روز آینده نوار شرقی کشور در بعضی ساعات با وزش باد شدید مواجه خواهد شد و شدت بارشها به همراه گرد و خاک در زابل بیش از سایر نقاط خواهد بود.

وی ادامه داد: طی روزهای آتی دمای غالب نقاط کشور یک تا پنج درجه‌ افزایش می‌یابد و این روند در نوار شمالی محسوس‌تر خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 35 درجه بالای صفر رسید که طی روزهای آتی شاهد افزایش دما خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار