کد خبر: ۴۷۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰ 18 August 2017
رئال مادرید بیشترین قهرمانی‌هایش در سوپرجام اسپانیا را برابر بارسلونا به دست آورده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، رئال مادرید قهرمان لالیگا و بارسلونا قهرمان کوپا دل‌ری در دو بازی رفت و برگشت سوپرجام اسپانیا را برگزار می‌کنند؛ دیدار رفت بامداد دوشنبه در نوکمپ برگزار می‌شود.

در تقابل‌های دو تیم در این بازی‌ها مادرید توانست پنج بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. سفیدپوشان فرصت دارند که دومین جام خود از شش‌گانه را به دست آورند. آن‌ها نخستین جام فصل را با شکست منچستریونایتد در سوپرجام اروپا بالای سر بردند.

سفیدپوشان کار آسانی برای فتح دومین جام این فصل نخواهند داشت چون باید برابر رقیب دیرینه‌شان قرار بگیرند. دیدار بامداد دوشنبه هفتمین تقابل دو تیم بارسلونا و مادرید (رفت و برگشت) در سوپرجام‌ها است.

بارسلونا تنها توانست در یک دوره (بازی رفت و برگشت) مادرید را از پیش رو بردارد. در آن بازی خاطره‌انگیز (۲۰۱۱) ژوزه مورینیو انگشتانش را در چشم‌های تیتو ویلانووا فرو کرد. در دیگر بازی‌ها (۲۰۱۲، ۱۹۹۷، ۱۹۹۳، ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸) سفیدپوشان توانستند بارسا را شکست دهند و فاتح این بازی‌ها شوند.

آبی‌اناری‌ها قربانی اصلی مادرید در این بازی‌ها هستند چون بیش از نیمی از جام‌های مادرید برابر تیم کاتالانی به دست آمد. در ویترین سانتیاگو برنابئو ۹ جام قهرمانی دیده می‌شود. دیگر جام‌ها برابر رئال ساراگوسا (۲۰۰۱)، مایورکا (۲۰۰۳) و والنسیا (۲۰۰۸) به دست آمد. در سال ۱۹۸۹ نیز به صورت مستقیم، این جام به خاطر قهرمانی در لالیگا و کوپادل‌ری به مادرید رسید.

اگر سفیدپوشان بتوانند قهرمان این دوره شوند به دهمین عنوان دست می‌یابند و می‌توانند فاصله‌شان را با بارسلونا کمتر کنند. آبی‌اناری‌ها ۱۲ بار قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار