معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت : مجوز فعالیت قانونی شش بازارچه شاهگل ، تخت عدالت و بش دلبر در شمال استان ، میرجاوه، بازارچه میل 160 و جالق در شهرستان سراوان و جنوب استان با پیگیری مجدانه شخص استاندار و سایر مسئولان استانی برای بهبود معیشت مردم مرزنشین استان در هیئت دولت به تصویب رسد .
کد خبر: ۴۷۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 13 August 2017

به گزارش تابناک علی اصغر میرشکاری در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به ورود دام از معابر مرزی جدید افزود: واردات دام با نظارت سازمانها و نهادهای نظارتی از بازارچه های مصوب جدید انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: عملکرد این بازارچه ها مثل معابر مرزی برای مرزنشینان سودآور است و در واقع دولت تخفیف هایی برای مردم قائل می شود تا با نظارت گمرک، معیشت مرزنشینان بهبود پیدا کند.
معاون استاندار با اعلام این مطلب که کل دام های سنگین موجود در استان اعم از گاو و گوساله پلاک کوبی شده است؛ تصریح کرد: کشف دام سنگینی بدون پلاک کوبی، قاچاق محسوب می شود.

وی اضافه کرد: البته مواردی هم وجود دارد که زایش جدید دامها باشد یا در موارد معدود که جهاد کشاورزی ورود پیدا نکرده که ممکن است این تعداد در کل استان به 200 رأس هم نرسد. میرشکاری خبر داد: از آمار 70 هزار نفر شتر موجود در استان تعداد 41 هزار نفر شتر پلاک کوبی شده است.
معاون استاندار اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز برای پلاک کوبی شترهای باقی مانده فاقد پلاک را تأمین کند.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار ادامه داد: هزار و 400 نفر شتر بلاتکلیف  در استان وجود دارد که جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر آنها را تعیین تکلیف کند زیرا امکان افزایش این آمار از مبادی قاچاق وجود دارد.
میرشکاری تأکید کرد: تیمی متشکل از نهادهای ذیربط و نظارتی تشکیل شود و نسبت به پلاک کوبی شترهای فاقد پلاک ظرف مدت یک هفته با همکاری صاحبان آنها اقدام نماید .
وی در خصوص ساماندهی و جلوگیری از قاچاق سوخت گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت مراکز دپو و مراکز حمل باید به طور دقیق در کمیته جداگانه ای بررسی شود.
معاون استاندار با اشاره به منشا توزیع سوخت از سوی بخش دولتی و بخش خصوصی  افزود: قاچاق سوخت به حوزه اقتصادی آسیب جدی وارد می کند بطوریکه ماهیانه، 250 میلیارد تومان درآمد مافیای سوخت در استان سیستان و بلوچستان است.
میرشکاری خواستار تشکیل کمیته ای متشکل از دستگاههای نظارتی با هدف ارائه راهکار و طرح مدیریتی از ورود سوخت به استان تا خروج از مرز ظرف  10 روز آینده شد.
وی ضمن تاکید بر کنترل گلوگاه های داخل و خارج از استان گفت: با نصب دستگاه «ایکس ری» در سه گلوگاه داخل جلوی قاچاق کالا گرفته می شود.

معاون استاندار به درخواست تامین سوخت یارانه ای لنچ های صیادی از سوی شیلات جنوب استان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با 250 هزار تن صید ماهی در سال 95 رتبه نخست کشور را در صید ماهی دارد و سیاست دولت در این زمینه حمایت از تولید از مزرعه تا کارخانه است.

وی افزود: به لنچ هایی دارای کارگر ایرانی که صید به مقدار کافی و عملکرد شفافی داشته باشند و در زمینه فعالیت آنان هیچ نقطه ابهامی وجود نداشته باشد، خدمات داده می شود.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار گفت: با تعریف مکانیسم کنترلی و نظارت دقیق می توان به صیادان و کسانی که در زمینه تولید، اشتغال و ثروت اندوزی فعالیت می کنند ، کمک کنیم .
وی افزود : هر لنچی فرمول نظارتی تعریف شده را رعایت کرد و دستگاههای نظارتی نیز عملکرد آن را تایید کنند، سوخت یارانه ای آن تامین خواهد شد.

 همچنین در این جلسه، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به واردات شتر به استان در سال جاری بیان کرد: در گذشته به دلیل وجود ویروس بیماری کرونا با محدودیت واردات شتر روبه رو بودیم که با پیگیری های انجام شده، آزمایشگاه ویروس کرونا در استان دایر شد. خالقی افزود: در چهار ماهه امسال، سه هزار و 920 تن گوشت در استان تولید شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار