مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد
تعدادی از پرندگان در شهرستان کنارک واقع در سیستان و بلوچستان تلف شدند دکتر نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تعدادی از پرندگان در شهرستان کنارک تلف شده اند وی افزود: بر اساس مشاهدات و پیگیری انجام شده و همچنین گزارشهای ارسالی از بازدیدهای میدانی، تعدادی از پرندگان در شهرستان کنارک تلف شده اند.
کد خبر: ۴۷۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 16 August 2017
به گزارش تابناک دکتر نیره پورملائی بیان کرد: پرندگان تلف شده از نوع گونه پرنده وحشی (یاکریم) بوده و از دیگر انواع گونه های پرندگان منطقه گزارش تلفات نداشته ایم.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: بازدیدهای میدانی و گزارشهای اولیه تحقیقات و بررسی های انجام شده با همکاری سایر سازمانها و نهادهای مرتبط مانند: سازمان دامپزشکی، علائم خونریزی در بافت شش و نای پرندگان تلف شده را نشان می دهد.
پورملائی ادامه داد: نتایج اولیه کالبد شکافی، نشان دهنده علائمی از اسهال و لاغری در یاکریم های تلف شده را دارد.
پورملائی خاطر نشان کرد: هیچ گونه تلفاتی در سایر گونه های پرندگان اعم از وحشی و یا اهلی تا کنون گزارش نشده است و اجساد پرندگان تلف شده از سطح منطقه جمع آوری و معدوم شده است.
پورملائی شرح داد: تحقیق و بررسی و همچنین آزمایشات مرتبط جهت اعلائم قطعی علت تلف شدن پرنگان از نوع گونه یاکریم در حال انجام و پیگری است.
برچسب ها: نیره پورملایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار