مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به فعالیت ۱۵ شرکت در فاز نخست مجتمع پتروشیمی نگین مکران از اشتغالزایی جوانان چابهاری در این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 18 August 2017

‌به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اکبر ترکان با اشاره به هدف گذاری نهایی برای تولید سالانه ۲۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی در چابهار اظهار کرد: فاز نخست مجتمع پتروشیمی نگین مکران با تولید سالانه ۸ و نیم میلیون تن متانول در حال احداث است.

وی با بیان این که در فاز نخست مجتمع پتروشیمی نگین مکران چهار مجتمع تولید متانول ساخته می‌شود، افزود: در همه شرکت‌های زیرمجموعه فاز نخست برای بیش از ۸ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور میزان کل سرمایه گذاری در پروژه پتروشیمی مکران را ۱۸میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: فاز نخست این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است.

ترکان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی خط انتقال گاز از نیروگاه ایرانشهر به این پروژه تاکید کرد: 295 کیلومتر طول این خط انتقال گاز است که با سرمایه گذاری شرکت غدیر بر اساس زمان بندی تعیین شده در حال انجام است.

وی پتروشیمی را موتور صنعتی شدن چابهار خواند و گفت: تاکنون هشت واحد پایین دستی پتروشیمی در منطقه احداث شده که محصولات آن کاملا صادراتی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار