عضو هیات مدیره کانون انجمن های راهنمایان گردشگری ایران گفت: هم اینک 24 انجمن صنفی و سازمان های مردم نهاد گردشگری در کشور فعالیت می کنند که دارای 2 هزار عضو هستند.
کد خبر: ۴۸۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 19 August 2017
به گزارش ایرنا بهنام افتخاریان در نخستین گردهمایی راهنمایان گردشگری و تجلیل از فعالان صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: کار راهنمایان گردشگری هنر خاطره سازی در سرزمین با این همه قدمت و آثار بی نظیر دیدنی است.
وی مهمان نوازی را از ویژگی های بارز ایرانیان ذکر کرد و گفت: آنچه در عصر کنونی با وجود جذابیت های مختلف در دنیا سبب ارزش افزوده به صنعت گردشگری ایران می شود مهمان نوازی مردم است.
وی با اشاره به قابلیت های فراوان دیدنی سیستان و بلوچستان گفت: باید نگاههای ذهنی منفی از این استان دیدنی و جذاب عوض شود.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان برخلاف آنچه معرفی شده جاذبه های گردشگری آن باید در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی و مذهبی به زیبایی برای همگان نمایان شود.
عضو هیات مدیره کانون انجمن های راهنمایان گردشگری ایران گفت: راهنمایان گردشگری خط مقدم ارتباط با علاقمندان این حوزه هستند که می توانند به زیبایی معرف فرهنگ و تمدن هر منطقه باشند.
وی تاکید کرد: کانون راهنمایان گردشگری ایران با توجه به وجود ظرفیت های کلان گردشگری در سیستان و بلوچستان و لزوم تسهیل نگاهها آماده ارائه هر گونه خدمات آموزشی، ساماندهی و غیره به راهنمایان گردشگری این استان است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 19 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه ای و صخره ای، آثار تاریخی شهر سوخته و قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های سرسبز و پرآب، سنگ نگاه ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری در سطح استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.
در این میان لادیز و تمین میرجاوه، چشمه آبگرم بزمان، سراب یدوک، مجموعه تاریخی بمپور، دامن، کوه خضر ایرانشهر، کوه میتک، دورک، گورناگان، کوه روک، لهاباد، پیشین و دره سرباز، ایرندگان، تفتان جنوبی، کارواندر، سنگان، گلفشان پیرگل، تفتان(دشت دقال) گوهر کوه خاش، تنگ سرحه، گرگان نیکشهر، تنگه فنوج، آبشار آبند قصرقند، شهر سوخته، کوه خواجه، کرکویه، دهانه غلامان، میلک، هامونک و حوضدار هامون، تخت عدالت هیرمند، آشار مهرستان و آبشار آسپن دلگان از جمله مناطق نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار