کد خبر: ۴۸۱۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 21 August 2017
 مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان گفت: 1480 خودرو در چهار ماهه ابتدای امسال از طریق این راه آهن جا به جا شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 6 درصدی داشته است.

مجید ارجونی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: واگن خودروبر در گذشته به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران قرار داشت اما با افزایش تقاضا به صورت همه روزه در این مسیر ریلی قرار گرفت.
وی بیان کرد: عملیات اعزام و راهبری 496 رام قطار مسافری به صورت ورودی و خروجی در 4 ماهه ابتدای امسال انجام شده که نسبت به 248 رام قطار پارسال افزایش 100 درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: با توجه به ضریب اشغال قطار زاهدان به تهران در صورت افزایش تقاضا برنامه ریزی برای افزایش تعداد سالن های مسافری را در دستور کار قرار خواهیم داد.
وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و زحمات همکاران ما در راه آهن جنوب شرق تاخیر از مبدا تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان صفر است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: محوطه سازی، توسعه ایستگاه زاهدان و راه اندازی موزه راه آهن جنوب شرق برای رفاه حال مسافران و شناساندن بخشی از تاریخ راه آهن و استان انجام شده است.
ارجونی اظهار داشت: واگن حمل توشه به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران قرار گرفته که در صورت افزایش تقاضا به صورت همه روزه در این مسیر ریلی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: حمل توشه توسط ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به سایر مبادی حمل کالا بسیار ارزان تر است.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند. 
2 شرکت جوپار و رجاء کار جابه جایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار