در جلسه شورای اداری استان که در سالن خاتم استانداری برگزار شد، از دستگاههای اجرایی حائز کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی تقدیر شد. همچنین در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از مدیران برتر به پاس دریافت جایزه ملی محیط زیست کشور توسط استان تقدیر شد.
کد خبر: ۴۸۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 23 August 2017
به گزارش تابناک سیستان  وبلوچستان در جلسه شورای اداری استان که در سالن خاتم استانداری برگزار شد، از دستگاههای اجرایی حائز کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجایی و نیز از مدیران برتر استانی به پاس دریافت جایزه ملی محیط زیست کشور توسط استان تقدیر شد.

بر پایه این گزارش اسامی مدیران برتر که به واسطه مدیریت آنها بر مجموعه های تحت مدیریت استان موفق به کسب رتبه در موضع محیط زیستی در سطح کشور گردید به شرح ذیل می باشد:
دکتر باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری
سردار کمیلی فرمانده مرزبانی استان
مالکی رئیس سازمان برنامه و بودجه
ماندانا زنگنه مدیر کل دفترجدب و حمایت از سرمایه گذاری
اربابی مدیرکل مدیریت بحران استان
عرب معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه
طهرانی مدیرعامل شرکت گاز
طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
کامبیز مشتاق گوهری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری
پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست
جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای
پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی
نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی

همچنین استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم از افراد زیر به واسطه کسب رتبه برتر در جشنواره شهید رجائی تقدیر به عمل آمد:
نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان در گروه آموزشی ،علمی و فرهنگی
خانم هامون نورد مدیر کل سابق گمرک استان در گروه عمومی و اجتماعی
عبدالاحد ریگی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی - در گروه شرکتها
محمدرضا سراوانی -گروه حمایتی،بهداشتی و سلامت
علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای-گروه زیربنایی
عباس پالاش مدیر کل بنیادشهید وامور ایثارگران-در حوزه شاخصهای اجتماعی
رخشانی مهر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق- در حوزه شاخصهای اختصاصی
محسن میرادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری -شاخصهای عمومی
سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون-شاخصهای عمومی
ایوب کرد مدیرکل راه و شهرسازی جنوب -شاخصهای عمومی
حسین ثوری مدیرکل ورزش و جوانان شایسته تقدیر در حوزه ورزش
محمد حسن طهرانی مدیرعامل شرکت گاز-شایساه تقدیر در ۲ حوزه
عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی -شایسته تقدیر
بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی -شاخصهای اختصاصی
جهاندیده مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی -شایسته تقدیر
ایرج ضاربان رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر-شایسته تقدیر
شیهکی تاش رئیس پارک علم و فناوری
سعید محمودی مدیر کل سابق محیط زیست
محمدجهانتیعی مدیرکل فنی و حرفه ای

ضمن تبریک به این عزیزان و تشکر از اقدام بجای استاندار محترم سیستان و بلوچستان، سوالی که ذهن نویسنده را مشغول کرده است، جایگاه بخش خصوصی در این مراسمات است.
ضمن احترام به استاندار خدوم استان جناب آقای مهندس اوسط هاشمی که به شخصه شاهد تلاش و جهد شبانه روزی ایشان در راه توسعه و آبادانی استان بوده ام، به مطلب مهمی که شاید امروزه در بخش های مختلف اقتصاد شاهد آن هستیم، اشاره می کنم. 

صرف نظر از جشنواره شهید رجایی که به نحوی مختص ارگان ها و بخش های مختلف دولت است، چرا در خصوص تقدیر از فعالان زیست محیطی، از بخش خصوصی غافل بوده ایم؟ 
این خبر بسیار شیرین است که استان سیستان و بلوچستان در سطح ملی موفق به کسب عناوین زیبا و والای محیط زیستی شده است، ولی آیا دولت در ممیزی خودش به این افتخارات دست پیدا کرده است؟
امروزه سیستان و بلوچستان میزبان سرمایه گذاران و مشتاقان آبادانی این استان مستعد است. سرمایه گذارانی که بعضا اولویت یک خود را محیط زیست قرار داده اند و سپس منافع خود و سهامداران را در نظر گرفته اند.
این نکته بسیار مهم است. خیلی از ما هنوز یاد نگرفته ایم که در ابعاد خرد و در مقیاس اتومبیل خود اینگونه بیاندیشیم که اگر اینگونه بود از کنار اتوبان کیلو کیلو فیلتر سیگار و پوست انواع میوه و کاغذ و دستمال کاغذی جمع نمی شد؛ از جنگل و دریا و سواحل که بماند.

 چندی پیش در مصاحبه با مدیرعامل سومین قطب پتروشیمی ایران در چابهار، وی بیان داشت که با صرف هزینه های بالا سیستمی را برای شهرک پتروشیمی مکران تعبیه و طراحی کرده ایم که برای حفاظت از محیط زیست، فاضلاب شهرک نیز کاملا تصفیه و آب آن صرف آبیاری درختان داخل شهرک می شود.
 اینکه این استان مفتخر به میزبانی چنین صنعتگران علاقه مند به مسائل زیست محیطی است مسئله ای است که امروزه مردم عسلویه و ماهشهر درد فقدان چنین مدیرانی در ادوار پیشین را به خوبی حس می کنند؛ صنعتگرانی که به جیب و سود خود فکر می کردند و مسایل زیست محیطی را تشریفاتی اداری و مختص دولت می دانستند.

به نظر می رسد حال که صنایع بزرگ و مادری چون پتروشیمی، فولاد، لاستیک سازی، خرما، نیروگاه، سیمان، راه آهن، بندر و... در این استان در مقیاس بعضا ملی و جهانی در حال ایجاد و توسعه است و پس از اجرای اصل 44 در سطح کشور طی سالیان اخیر، روشی نیز برای خصوصی سازی اذهان مدیران دولتی پیدا کرد که به بخش خصوصی نه به عنوان یک مسئله تزئینی و شعارگونه، که به مانند یکی از ارکان توسعه نگاه کنیم.
مگر پتروشیمی های مکران و فولاد مکران در جنوب استان، صنایع لاستیک سازی در شمال استان، سیمان در خاش و اینهمه صنایع کوچک و بزرگ کم در حوزه محیط زیست فعالیت کرده اند که امروزه جایزه آن را نماینده عالی دولت در استان به بخش های مختلف دولتی تقدیم کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار