کد خبر: ۴۸۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 02 September 2017
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در شبانه روز گذشته در سیستان(زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) واقع در شمال این استان به 72 کیلومتر بر ساعت رسید.

مصدق گودرزی فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت 240 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شد.
به گزارش ایرنا بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
این بادها اقتضای طبیعت منطقه بوده و وزیدن آن به صورت طبیعی دمای هوا را کاهش می دهد اما به سبب خشک شدن تالاب بین المللی هامون گاه با وزش شدید بادهای 120 روزه دمای هوا در منطقه سیستان تا میزان زیادی افزایش می یابد.
وی گفت: در سه روز آینده در شهرهای شمالی وزش باد متوسط تا به نسبت شدید در برخی نقاط همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان در این مدت در ساعات بعدازظهر وزش باد متوسط انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ارتفاعات جنوب در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، سواحل غبار محلی، مه رقیق و دریا در نواحی شرقی به نسبت مواج پیش بینی می شود.
گودرزی فر اظهار داشت: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 15 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 44 درجه به دلگان در جنوب استان اختصاص داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار