کد خبر: ۴۸۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷ 03 September 2017
یک گردشگر آلمانی گفت: محتوای کتاب را از روی جلدش نمی‌توان قضاوت کرد، سیستان و بلوچستان مانند کتابی است که محتوای آن دیده نشده و نسبت به آن قضاوت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دو گردشگر آلمانی که قصد داشتند با دوچرخه از آلمان به کشورهای مختلف دنیا بروند به ایران سفر کرده و دیروز نیز وارد سیستان و بلوچستان شدند.

این دو گردشگر دیروز وارد سیستان و بلوچستان شده و به بازدید از اماکن و جاذبه‌های دیدنی این شهر پرداختند.

آرمین اشمیت گردشگر آلمانی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: من در آلمان به دنیا آمدم و در آنجا بزرگ شدم و در کشورهای استرالیا و نیوزیلند نیز زندگی کردم.

این گردشگر آلمانی ادامه داد: بعد از اینکه از از نیوزیلند برگشتم با دوستم کریستوفر تصمیم گرفتیم این سفر را آغاز کنم.
 
وی گفت: ما یک سناریو را برای سفر تعریف کردیم و یک محیط اجتماعی را در نظر گرفتیم تا در هر کشور با حضور در مدارس برای کودکان در رابطه با طبیعت و اینکه چگونه مشکلات طبیعت را حل کنند صحبت کنیم.

اشمیت بیان کرد: ما علاوه بر اینکه با بچه‌ها صحبت می‌کنیم با آنها به کار عملی می‌پردازیم و در طبیعت زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و به آنها آموزش می‌دهیم تا چطور استانداردهای کیفی را در بحث محیط زیست مدنظر قرار دهند و نسبت به آینده خودشان با محیط زیست تفکر کنند و انسان‌های موفقی باشند.

این گردشگر آلمانی افزود: با توجه به اینکه سفر ما به ایران در تابستان صورت گرفت و دانش‌آموزان در این فصل در تعطیلات به سر می‌برند سعی کردیم در این کشور از زیبایی‌های آن لذت ببریم.

وی با اشاره به اینکه ایران کشور زیبایی است و برخی از جاذبه‌های آن در دنیا نظیر ندارد گفت: ویژگی مهمان‌نوازی مردم این کشور به ویژه مردم سیستان و بلوچستان نیز بی ‌نظیر است.

وی گفت: بسیار مهم است که مردم ایران به محیط زیست احترام بگذارند و این در برخی جاها رعایت نمی‌شود به طوری که در یکی از شهرهای این کشور دیدیم که فردی زباله‌ها را از خودرو به بیرون انداخت و این جالب نبود.

اشمیت بیان کرد: سیستان و بلوچستان این ظرفیت را دارد که یک مقصد گردشگری موفق باشد ولی برای رسیدن به این منظور باید راه طولانی را طی کرد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی شود و سخت کار کرد تا به نتیجه رسید گفت: مسئولان در این استان می‌توانند با نفوذ در بازار گردشگری آلمان و تورهای برنامه‌ریزی شده گردشگران را به این سمت هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زاهدان با برخورد بسیار خوب مردم و مسئولین این شهر مواجه شدیم که نشان دهنده رفتار بسیار خوب آنها است.

کریستوفر بوچه، گردشگر دیگر آلمانی نیز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهارکرد: به عنوان یک معلم فکر میکنم که باید از مراحل ابتدایی آغاز کرد و از سن پایین به کودکان آموزش داد چرا که بچه ها کوچک هستند و خیی راحت می‌شود تفکرشان را با محیط زیست شکل داد اما زمانی که افراد بزرگ می‌شوند نمی‌توان تفکرشان را عوض کرد.

وی گفت: محتوای کتاب را از روی جلدش نمی‌توان قضاوت کرد، سیستان و بلوچستان مانند کتابی است که محتوای آن دیده نشده و نسبت به آن قضاوت می‌شود.

این گردشگر بیان کرد: این استان باید بیشتر معرفی شود و تلاش بیشتری صورت بگیرد تا به عنوان یک مقصد گردشگری موفق معرفی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار