کد خبر: ۴۸۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 03 September 2017
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: برای حدود 25 هزار نفر به صورت مستقیم و سه برابر این آمار به صورت غیر مستقیم در حوزه صید و صیادی و شیلات استان شغل ایجاد شده است.

هدایت الله میرمرادزهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای 9بندر ماهیگیری شامل پسابندر، تیس، کنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس و تنگ در حوزه شهرستان های چابهار و کنارک است.
وی افزود: 2 هزار و 400 فروند شناور صیادی اعم از قایق و لنج در قالب 34 تعاونی صیادی در حوزه اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.
وی گفت: از شناورهای کلاس لنج شیلات سیستان و بلوچستان افزون بر 950 فروند توانایی انجام عملیات صید در آبهای آزاد و حوزه اقیانوس هند را دارند که در بعضی مواقع تا صدها مایل از آبهای ایران فراتر رفته تا به صیدگاههای مناسب تن ماهیان در اقیانوس دسترسی یابند تا بتوانند از ذخایر مشترک برداشت کنند.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال برای دومین بار پیاپی تلاش های صیادان استان به ثمر نشست و توانستند با استحصال بیش از 250 هزار تن صید رتبه نخست کشور را از آن خود کنند و علاوه بر آن در عرصه بین المللی و در غرب اقیانوس هند نیز سالهاست که یکی از بهره برداران مهم در بین 32 کشور عضو (کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند) هستند.
میرمرادزهی افزود: با توجه به گستردگی فعالیت صیادی در آبهای فراساحل، اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان سامانه ردیاب آفلاین (off line) را در سال های گذشته بر روی شناورهای آبهای دور نصب کرده و علاوه بر بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات استخراجی در صورت نیاز در اختیار سایر دستگاههای مرتبط نیز قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هم اینک سامانه ردیاب آفلاین هوشمند به صورت پایلوت بر روی چهار فروند از شناورهای استان نصب شده و مقرر است پس از تایید نهایی سازمان متبوع بر روی تمام شناورهای زیر پوشش نصب شود.
وی گفت: 107 واحد صنایع شیلاتی در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان وجود دارد.
به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار