کد خبر: ۴۸۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 03 September 2017

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: 58 زندانی جرائم غیرعمد استان از ابتدای امسال تاکنون آزاد و به آغوش خانوادهایشان بازگشتند.
رحمدل بامری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زندانیان با جریمه 54 میلیارد و 723 میلیون و 405 هزار ریالی در زندان های استان به سر می بردند که با پیگیری های ستاد دیه حدود 40 میلیارد ریال آن مورد گذشت شکات قرار گرفت.
وی افزود: 57 نفر از این افراد مرد و یک 1 نفر زن بودند که 6 نفر با محکومیت پرداخت دیه (تصادقات منجر به جرح و فوت)، 30 نفر با محکومیت مهریه و نفقه و همچنین 22 نفر بدهکاران مالی غیرعمد در زندان های استان بسر می بردند.
وی با بیان اینکه هم اینک 76 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های سیستان و بلوچستان بسر می برند ادامه داد: سوانح رانندگی، مهریه و نفقه و تصادف شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در استان است.
بامری از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار