کد خبر: ۴۹۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 07 September 2017
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ، در جلسه شورای تامین مسکن استان ساماندهی وضعیت مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران را از اولویت برنامه های این دولت و ضروری ترین برنامه های شورای تامین مسکن استان بیان کرد .

 باقر کرد جهت رفع مشکل مسکن خانواده های شهدا و ایثارگران استان ادارات راه و شهرسازی و مجموعه ی ذیربط را مکلف به رفع موانع واگذاری زمین کرد.

وی افزود: در شهرهایی که زمین جهت واگذاری مسکن به خانواده های شهدا و ایثارگر وجود ندارد تعداد متقاضیان را جهت بررسی و تعیین تکلیف در جلسه ی آتی ارائه نمایند تا در صورت نبود زمین، ارزش ریالی آن ارزیابی شده و این مشکل رفع گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ضمن تاکید بر واگذاری زمین جهت احداث مسکن به خانواده های دارای دو معلول و بیشتر گفت: سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعداد متقاضیان مسکن را جهت واگذاری هر چه سریعتر مسکن به خانواده های تحت پوشش به این دفتر اعلام نماید تا این مشکل رفع گردد.

کرد به تخصیص 7500 میلیارد ریال اعتبار به وزارت نیرو از محل اسناد خزانه جهت رفع زیرساخت های مسکن اشاره کرده و اظهار کرد: وزارت نیرو باید تمامی توان خود را بکار گیرد تا علاوه بر این اعتبار بتواند سهم استان را از سهم ملی افزایش داده و سهم بیشتری را جهت رفع زیر ساخت ها اخذ نماید.

وی با توجه به رویکرد دولت دوازدهم در خصوص مسکن کارمندان و کارگران و تاکید استاندار در این خصوص افزود: این استان در خصوص واگذاری زمین به تعاونی های کارمندی و کارگری جهت رفع معضل مسکن این قشر آمادگی لازم را دارد و تلاش می کنیم تا وضعیت مسکن این اقشار با کمک و همکاری ادارات ذیربط برطرف شود.

معاون استاندار تصریح کرد: طبق دستور و تاکید استاندار ضرورت دارد راه و شهرسازی ، شهرداری و دیگر ادارات ذیربط بهترین و مناسب ترین زمین ها راجهت تعاونی های کارمندی شناسایی کرده و در اختیار تعاونی ها جهت ساخت مسکن قرار گیرد.

وی در خصوص رفع چالش های ساخت و ساز مسکن در استان با توجه به اینکه ساکنین جهت اخذ مجوز مراجعه ولی تمایلی به انجام پایان کار ندارند، افزود: با هماهنگی شهرداری ، بانک مسکن و نظام مهندسی جلسه ای به قید فوریت تشکیل و مشکلات و معضلات ساخت و ساز مسکن مورد بررسی قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار در پی گزارش بنیاد مسکن در خصوص عدم همکاری برخی از بانک ها در خصوص جذب اعتبارات و تشکیل پرونده های مسکن روستایی و شهری بیان کرد: بانک مسکن از متولیان اصلی جذب اعتبارات مربوط به مسکن روستایی و شهری است و با توجه به گزارش واصله در خصوص عدم همکاری لازم با بنیاد مسکن ، موظف است موانع را با توجه به نیازهای این استان به همراه پیشنهادات رفع این موانع به قید فوریت به این دفتر اعلام نماید تا در این مورد تدبیر لازم اندیشیده شود.

کرد شهرداری را مکلف به ارائه گزارش کاملی از اراضی غرب زاهدان کرد و بیان داشت: گزارش کاملی از وضعیت این اراضی و همچنین بازسازی و آماده سازی بلوار پرستار با توجه به اینکه تعداد زیادی از مسکن مهر در این مسیر قرار دارد تهیه شود.

وی در خصوص وضعیت طلب پیمانکاران ساخت مسکن نیز افزود : گزارش کاملی از وضعیت پیمانکارانی که از تعاونی های مسکن طلبکار می باشند توسط اداره تعاون استان تهیه و جهت رفع این معضل  چاره اندیشی صورت بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار