کد خبر: ۴۹۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 10 September 2017
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: 2 ورزشکار بازی های بومی و محلی استان با کسب 2 مدال نقره و برنز در جشنواره بین المللی فرهنگی ورزشی اقوام کشور خوش درخشیدند.

محمد امیر براهویی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی اقوام و عشایر ایرانی با حضور مهمانان خارجی از سه کشور عراق، آذربایجان و گرجستان و 15 استان کشور از 17 شهریور به مدت سه روز در 2 بخش بازی های بومی محلی و بخش آیینی در شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره از رقابت ها تیم سیستان و بلوچستان با 20 ورزشکار بازی های بومی و محلی و 12 نفر در قالب گروه آیینی رقص شمشیر شرکت داشت.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: در پایان این دوره از رقابت ها علی فیروزه دررشته غازقلنگ (لی لی) موفق به کسب مدال نقره و امیرمومن پیراسته مدال برنز رقابتهای کشتی زوران کشور را از آن خود کرد.
براهویی اظهار داشت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6 هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار