کد خبر: ۴۹۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 11 September 2017
یک روزنامه آلمانی روز یکشنبه نوشت مقام های این کشور براین باورند که گروه تروریستی داعش حدود 11 هزار و 100 جلد گذرنامه سفید در اختیار دارد که می تواند آنها را جعل و مشخصات هر یک از عناصر خود را در آنها وارد کند.

به گزارش ایرنا، اسناد محرمانه پلیس فدرال و وزارت کشور آلمان حاکیست: بازرسان فهرستی از شماره سریال های این گذرنامه های سفید و مقام های صادر کننده آن گردآوری کرده اند.

از آنجا که این گذرنامه های ربوده شده، اسناد و مدارک شناسایی و هویتی اصلی و واقعی هستند که تاکنون مشخصات هیچ فردی وارد آنها نشده است، ابزار با ارزشی برای جاعلان اسناد و مدارک به شمار می رود.

سازمان های امنیتی آلمان در مجموع از حدود 18 هزار و 2 جلد گذرنامه سفید ربوده شده از اماکن دولتی سوریه آگاهی دارند که هزاران جلد آن در اختیار گروه های تروریستی دیگر به جز داعش قرار دارد.

تحولات مرتبط با اوضاع پناهجویان نشان داده است که سازمان های تروریستی از این فرصت برای نفوذ دادن مهاجمان بالقوه یا حامیان خود به درون اروپا و آلمان بدون اینکه شناسایی شوند، استفاده می کنند.

اعضای گروهی که در حملات بمب گذاری و مسلحانه نوامبر 2015 پاریس شرکت داشته اند که 130 قربانی گرفت، از این گذرنامه های جعلی سوری استفاده کرده بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار