کد خبر: ۴۹۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 11 September 2017
یک مقام ارشد دولت بنگلادش، میانمار را به ارتکاب نسل‌کشی علیه مسلمانان روهینگیا متهم کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، به نظر می‌رسد دولت میانمار آتش‌بس یکجانبه «ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان» را رد کرده باشد.

شبه‌نظامیان مسلمان که تحت عنوان «ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان» با دولت میانمار می‌جنگند در شبکه توییتر اعلام کرده بودند که با هدف اجازه دادن به فعالیت‌های انسان‌دوستانه به مردم در مناطق جنگ‌زده از روز یکشنبه (۱۰ سپتامبر) عملیات خود را به مدت یک ماه متوقف می کنند.

 
 
شبه‌نظامیان از نیروهای حکومت مرکزی خواسته‌ بودند که به طور متقابل حملات خود را متوقف کنند، ولی «زاو هتای» سخنگوی دولت میانمار، یکشنبه اعلام کرد: «ما هیچ سیاستی مبنی بر مذاکره با تروریست‌ها نداریم.»

سازمان ملل متحد برآورد می‌کند که از زمان آغاز درگیری مسلحانه بین شورشیان مسلمان و نیروهای دولتی حداقل ۲۹۴ هزار نفر از روهینگیا گریخته‌ باشند؛ اکثر این پناهجویان در شرایط نابسامانی از راه دریا وارد بنگلادش شده‌اند.

«عبدالحسن محمود علی» وزیر خارجه بنگلادش، یکشنبه میانمار را به ارتکاب نسل‌کشی متهم کرد.

او گفت که رهبران میانمار به دروغ روهینگیایی‌ها را «مهاجران غیرقانونی بنگالی» می‌خوانند و شبه‌نظامیان را «تروریست‌های بنگالی» توصیف می‌کنند.

پیشتر «وین میات آی» از وزرای دولت میانمار گفت که دولت فقط به بعضی از مسلمانان روهینگیا که از کشور گریخته‌اند، اجازه بازگشت می‌دهد و همه آنان مجاز به بازگشت نیستند.

به این ترتیب، اکثر مسلمانان روهینگیا نمی‌توانند به کشورشان بازگردند چون آنها شهروند میانمار به حساب نمی‌آیند و بیشتر مردم این کشور عمدتا بودایی، آنها را مهاجران غیرقانونی از بنگلادش می‌دانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار