مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به اینکه تعطیلات تابستانی روزهای آخر را سپری می‌کنند و مردم استان و همچنین سایر استان‌ها کشور چابهار را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار با استقبال چشمگیری مواجه شده است.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ 12 September 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان حسام‌الدین یوسفی افزود: در دوازدهمین شب جشنواره تابستانی مونسون، سازمان میزبان والی قندهار افغانستان و هیئت همراه بود که این هیئت از برنامه‌های شاد و مفرح ازجمله موسیقی سنتی که به‌صورت زنده از شبکه استانی هامون پخش شد دیدن کردند.

وی افزود: در روزهای پایانی جشنواره تابستانی مونسون تعداد زیادی از گردشگران، مسافران و شهروندان چابهاری با حضور در جایگاه میلاد ۲ محل برگزاری جشنواره از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

یوسفی اضافه کرد: مسابقه پیامکی با طرح سؤالاتی با موضوعات مختلف اقتصادی، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی چابهار ویژه بینندگان شبکه استانی هامون با استقبال شمار زیادی از هم‌وطنانمان از شهرهای مختلف کشور روبرو شده است که همه‌شب به‌قیدقرعه جوایزی به ۵ نفر از برندگان اهداء می‌گردد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در حاشیه برگزاری جشنواره تابستانی مونسون برنامه مختلف تفریحی_ورزشی مانند موج‌سواری، ماهیگیری خانواده، پرواز بادبادک‌ها، موتورسواری، اتومبیل‌رانی، شنای دریایی و شترسواری ساحلی برگزار شد.

شایان‌ذکر است جشنواره تابستانی مونسون منطقه آزاد چابهار تا ۲۲ شهریورماه جاری ادامه دارد.

 
ماه های تیر و مرداد هر سال فصل مونسون دریایی در بندر چابهار و دریای عمان است که جریان هوای برخاسته بر روی شبه قاره هند، محیطی با فشار کم را ایجاد می کند و این هوا نخست منبسط شده سپس سرد می شود، آنگاه رطوبتی را با خود حمل می کند که به ابر و سرانجام باران تبدیل می شود.
چابهار و کنارک به سبب همجواری با اقیانوس هند هر ساله در ماه های یاد شده از این پدیده متاثر می شود.
تلاطم دریا، افزایش امواج، افزایش رطوبت هوا، باران های موسمی، وزش تندبادها از مشخصات پدیده مونسون در سواحل سیستان و بلوچستان است.
مونسون به بادهایی گفته می شود که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش باد در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند.
شناورهای صیادی (لنج و قایق) تا پایان دوره زمانی مونسون از رفتن به دریا خوداری می کنند.
وزش بادهای موسمی و باران زا مونسون معمولا در فصل تابستان از طرف دریای عمان (مَکُّران) شروع به وزیدن می کند و هوا را خنک و بهترین فضا را برای تفریح و گردش در چابهار و کنارک فراهم می سازد.
برگزاری جشنواره ای با موضوع مونسون از سوی منطقه آزاد چابهار هر ساله فرصت مناسبی را برای شهروندان داخلی و خارجی فراهم می کند تا علاوه بر گشت و گذار و خرید در آستانه سال تحصیلی جدید از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی دیدن کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار