چابهار زیر ذره بین سرمایه گذاران خارجی
نیکولاس دومینیک نماینده شرکت سیمون توبو «CIMONTUBO» در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت: این شرکت در سال 1995 فعالیت خود را در زمینه گاز، آب، برق، صنعت و انرژی خورشیدی در کشور پرتغال آغاز کرده و دارای بیش از 20 سال سابقه و تجربه کار است.
کد خبر: ۴۹۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 13 September 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان نیکولاس دومینیک نماینده شرکت سیمون توبو «CIMONTUBO» در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران گفت: این شرکت در سال 1995 فعالیت خود را در زمینه گاز، آب، برق، صنعت و انرژی خورشیدی در کشور پرتغال آغاز کرده و دارای بیش از 20 سال سابقه و تجربه کار است.
وی افزود: این شرکت در طول سال های گذشته در سه قاره اروپا (کشورهای پرتغال، اسپانیا و فرانسه)، آفریقا (آنگولا، موزامبیک و کامرون) و آمریکای جنوبی (برزیل و ونزوئلا) فعالیت های تخصصی انجام داده است.
وی ادامه داد: علاوه بر کشورهای یاد شده در کشورهای دیگری چون بلژیک، هلند و جمهوری چک نیز فعالیت داریم.
نماینده شرکت سیمون توبو پرتغال بیان کرد: کیفیت، نوآوری، حفظ محیط زیست و قیمت های مناسب رقابتی همواره در فعالیت های مختلف بیش از 2 دهه این شرکت مد نظر بوده است.
نیکولاس دومینیک گفت: تمایل زیادی برای حضور در ایران و سرمایه گذاری در حوزه تامین آب و برق چابهار داریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در دیدار با این گروه پرتغالی فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را تشریح و خاطرنشان کرد: چابهار ظرفیت و توانمندی لازم برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی و آب شیرین کن را دارد و فعالیت در این بخش به نفع هر دو طرف خواهد بود و می تواند مشکلات این منطقه و صنایع موجود را مرتفع کند.
عبدالرحیم کردی افزود: مدیران شرکت پرتغالی و کارشناسان و مدیران معاونت اقتصادی و فنی مهندسی سازمان منطقه آزاد در خصوص چگونگی تامین مالی پروژه های مذکور مذاکرات لازم را انجام خواهند داد.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار از هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی استقبال می کند و از هیچ کوششی برای تسهیل در امور سرمایه گذاری دریغ نخواهد کرد.
وی ادامه داد: چابهار فرصت و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری دارد و آینده روشنی در انتظار این منطقه است.
همچنین در بازدید از شهرک پتروشیمی مکران (سومین قطب پتروشیمی ایران بعد از دو قطب پیشین در ماهشهر و عسلویه) شرکت پرتغالی شرکت پرتغالی توانایی خود در انجام پروژه در 4 بخش خط لوله انتقال گاز به روش EPCF، تانک فارم و ساخت مخازن ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی به روش آتمسفریک با سقف شناور و نیز شیرین‌سازی و انتقال آب را تشریح کرد و نیز به تونایی خود به ساخت نیروگاه خورشیدی اشاراتی نمود.
جهانگیر جعفری مدیرسایت پتروشیمی چابهار از جدیت این شرکت در به ثمر رساندن پروژه‌های مذکور گفت و بیان داشت مقرر شد جلسات بعدی در سطح مدیران ارشد شرکت در دفتر تهران برگزار شود تا به امید خدا بتوان نتایج مطلوب را در این خصوص شاهد باشیم.
گفتنی است مدیران و کارشناسان این شرکت پرتغالی در سفر یک روزه به چابهار از ظرفیت های تجاری، بندری (بندر شهیدبهشتی) و صنایع مختلف(پتروشیمی وفولاد) مستقر در منطقه آزاد چابهار دیدن کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار