مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: تدابیر لازم برای استقبال از حجاج در زمان بازگشت به کشور در فرودگاه بین المللی زاهدان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۴۹۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 14 September 2017

حسن اعرابی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازگشت حجاج تمتع امسال سیستان و بلوچستان از شامگاه 24 شهریور آغاز و تا بامداد چهارم مهر ادامه دارد.
وی افزود: نخستین پرواز این حجاج حامل 275 نفر برادر و خواهر اهل سنت سیستان و بلوچستان در قالب 2 کاروان ساعت 22:15 دقیقه شامگاه فردا /24 شهریور/ با یک فروند هواپیمای ایرباس 600_300 هواپیمایی قشم ایر از جده وارد فرودگاه بین المللی زاهدان می شود.
وی خاطرنشان کرد: این حجاج اهل سنت سیستان و بلوچستان از تهران عازم عربستان شده بودند.
وی گفت: تمام نهادها و سازمان های شرکت کننده در عملیات بازگشت حجاج آمادگی لازم برای ارائه خدمات به این عزیزان را دارند و تدابیر لازم اندیشیده شده است.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان از استقبال کنندگان خواست برای رعایت اصول بهداشتی در هنگام بازگشت حجاج با توجه به وجود برخی بیماری های واگیر دار در کشور عربستان همکاری لازم را داشته باشند.
اعرابی مقدم افزود: در رابطه با پیشگیری از سرایت این بیماری ها و مراقبت های بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت زاهدان تمام تدابیر بهداشتی و آموزش های لازم در هنگام ورود اندیشیده شده تا برای همشهریان عزیز در این زمینه مشکلی رخ ندهد.
وی گفت: در مجموع 2 هزار و 413 حاجی سیستان و بلوچستان در قالب 17 کاروان توسط 9 فروند هواپیما شامل یک فروند هواپیمای ایرباس قشم ایر از مبدأ فرودگاه جده و هشت فروند هواپیمای ایرباس هواپیمایی ایران ایر از مبدأ مدینه منوره وارد فرودگاه بین المللی زاهدان خواهند شد.
وی همچنین از استقبال کنندگان خواست برای تسریع در روند خروج حجاج از فرودگاه به علائم و تابلوهای راهنما و هشدارهای پلیس توجه کنند تا عملیات بازگشت حجاج به بهترین شکل انجام شود.
به گزارش ایرنا هر هفته بیش از 80 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور و شماری پرواز در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی و نجف انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار