کد خبر: ۴۹۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 19 September 2017
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون بیش از 642 هزار دانش آموز برای سال تحصیلی 96 - 97 در مدارس استان نام نویسی کردند.
علیرضا نخعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مجموع بیش از 620 هزار نفر دانش آموز در پایه های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم هستند و 21 هزار نفر نیز به عنوان نوآموز در مقطع پیش دبستانی نام نویسی کردند.
وی افزود: تعلیم و تربیت دانش آموزان سیستان و بلوچستان امسال در 6 هزار و 800 مدرسه با 24 هزار کلاس درس انجام می شود.
وی گفت: دانش آموزان امسال در سه مقطع ابتدایی (اول تا ششم)، متوسطه اول (هفتم تا نهم) و متوسطه دوم (دهم، یازدهم و پیش دانشگاهی) در سطح کشور تحصیل می کنند که از سال آینده پایه پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم جایگزین آن می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هفت میلیون جلد کتاب درسی با بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای دانش آموزان استان در سال تحصیلی 96-97 تامین شده است.
نخعی افزود: 60 میلیارد ریال تجهیزات آموزشی شامل میز، نیمکت، صندلی و غیره همزمان با آغاز سال تحصیلی 96-97 در مدارس سراسر استان توزیع شد.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار