مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت مجدد از توافق هسته‌ای با ایران گفت که آژانس بارها پایبندی ایران به تعهداتش را تأیید کرده است.
کد خبر: ۴۹۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ 19 September 2017

 «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران بار دیگر بر کارایی توافق هسته‌ای با ایران و همچنین پایبندی تهران به این توافق تاکید کرد.

وی افزود: «من بارها گفته‌ام که این توافق کارایی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم  7 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.»

موگرینی درباره احتمال خروج آمریکا از این توافق هم تاکید کرد که چنین توافق هایی با یک کشور به دست نیامده‌اند و به جامعه جهانی مربوط می‌شوند.

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم روز گذشته بار دیگر در کنفرانس عمومی آژانس تأکید کرد که ایران به تعهداتش نسبت به برجام پایبند بوده است.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این کنفرانس خبری تصریح کرد: «تمامی طرفین می‌بایست به تمامیت توافق هسته‌ای پایبند باشند و آن را حفظ کنند.»

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد هم روز دوشنبه برجام را به عنوان «توافقی بسیار مهم» و «عامل ثبات» توصیف کرد و از همه طرف‌ها در این توافق هسته‌ای خواست برای حفظ آن تلاش کنند.

وی گفت: «برجام، توافقی بسیار مهم است و به نظر من، در تنش‌زدایی نقش داشت.  این توافق، عامل ثبات است و نظر من این است که همه طرف‌ها بایستی تمامی اقدامات لازم برای پابرجا ماندن این توافق را انجام دهند.»

 دبیر کل سازمان ملل متحد این اظهارات را در شرایطی مطرح کرد که «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای به عنوان یکی از «بدترین توافق‌ها» یاد کرده و دستور انجام بررسی‌هایی برای تعیین تکلیف دولتش در قبال آن را داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار