وی راهکارهای دشمن برای تحقق نفوذ در برخی کشورها را برشمرد و افزود: ما با دوگونه نفوذ مواجهیم؛ نفوذ پیامدی و نفوذ استراتژیک؛ نفوذ پیامدی یعنی نفوذِ بخشی و موردی همچون نفوذ در برخی تصمیم‌گیران و مراکز تصمیم گیری.

سعیدی در این‌باره به چند مورد از مصادیق نفوذ و افراد نفوذی که در سال‌های اخیر توسط کارشناسان و نیروهای امنیتی بازداشت و مورد ضربه قرارگرفته‌اند، اشاره کرد.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* تکرار فرمول سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استحاله انقلاب چین از اهداف نظام سلطه و آمریکا با حربه نفوذ در نظام اسلامی ماست.

* تغییر ذائقه مردم در امور فرهنگی و اجتماعی و کنار گذاشتن ارزش‌ها از دیگر متغیرها و وجوه اشتراک نفوذ در بین کشورها است.

* شوروی و چین با عدول از آرمان‌های خود و تقابل‌نداشتن با آزادی افسارگسیخته سیاست‌های اقتصادی غرب و نیز دفاع نکردن از مستضعفین و اتخاذ سیاست درهای باز، زمینه را برای فروپاشی و استحاله فراهم نمودند و امروز اگر ما هم به آرمان‌ها و الزامات انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان و مجاهدت مردم و علماست، معتقد، پای‌بند نباشیم، ممکن است دشمن همان نقشه‌ها را برای کشور ما نیز اجرا نماید و مدل مورد اجرا در ایران امروز نیز، مانند مدل نفوذ در چین است؛ یعنی جهانی‌شدن بدون توجه به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و الزاماً توجه به سیاست اقتصادی درهای باز.

*نفوذ نخبگانی، یعنی شناخت چهره‌های قابل جذب برای چیدن در هرم قدرت، تغییر محاسبات از جمله تغییر در سطح مدیران عالی و بحث زمان‌دار کردن انقلاب، تغییر محاسبات در مبانی همچون حجیت ولی‌فقیه ، تغییر محاسباتی در اصول همچون مقابله با استکبارستیزی و شعار استقلال، تغییر در محاسبات سیاسی بر اساس مدل غربی، تغییر در مبانی فرهنگی مثل سینما ، حجاب و عفاف ، تغییر در مبانی شایسته‌سالاری و تقابل با شعار خودی و غیر خودی و تغییر در سطح ذائقه مردم و نیز تغییر در سبک زندگی و همچنین تغییر از سطح ایدئولوژی به سطح استراتژیک که از برنامه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

* دشمن سر سوزنی از آرمان‌هایش عقب نشینی نکرده است، چرا ما باید از آرمان‌هایمان کوتاه بیاییم؟