رییس‌جمهوری آمریکا، گفت: تاکنون واشنگتن صبر زیادی به خرج داده است، ولی باید بگویم که برای حمایت و دفاع از متحدان خود وارد عمل خواهیم شد.
کد خبر: ۴۹۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ 19 September 2017
به گزارش تابناک تهران، "دونالد ترامپ" در ابتدای سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به طوفان‌هایی که برخی ایالت‌های این کشور را در می‌نوردند با تشکر از دولت‌هایی که پیشنهاد کمک به مردم آمریکا را مطرح کردند، اظهار داشت: «مردم آمریکا توانایی خروج از این بحران را دارند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به وضعیت اقتصادی آمریکا افزود: «وضعیت بورس در حال پیشرفت بوده و این کشور ۷۰۰ میلیارد دلار برای ارتش و دفاع از خود هزینه کرده است.»

ترامپ اضافه کرد: «ما نیاز به همکاری تمامی کشورها برای رفع مشکلات بین‌المللی از جمله تروریسم و ساخت جهانی بهتر داریم و اجازه نخواهیم داد دولت‌های خودکامه که برخی از آن‌ها هم در این صحن حضور دارند، ارزش‌های ما را متزلزل کرده و باعث تهدید ما شوند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور بزرگترین دوست جهان و شریک خوبی برای متحدان خود بوده و ملت آمریکا نیز بهای سنگینی برای آزادی خود و دیگر کشورهای جهان پرداخت کرده است و آمریکا از جنگ‌های خونین زیادی با پیروزی و سربلندی خارج شده است.

وی افزود: «سربازان آمریکایی برای مقابله با تهدیدهای علیه این کشور از اکراین تا دریای چین و تا  خاورمیانه به مبارزه خواهند پرداخت و تهدیدهای علیه جهان را از بین خواهند برد.»

ترامپ ادامه داد: «برخی از کشورهای کوچک به حقوق مردم خود احترام نمی‌گذارند و باعث گرسنگی و کشته شدن مردم خود هستند؛ همانند کره‌شمالی. کره شمالی مسئول گرسنگی مردم خود، شکنجه زندانیان از جمله دانشجویان آمریکایی و حتی ترور برادر رهبر این کشور است.»

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برنامه موشکی و هسته‌ای کره ‌شمالی را باعث از بین رفتن صلح و امنیت در جهان خواند و افزود: «تاکنون واشنگتن صبر زیادی به خرج داده است، ولی باید بگویم که برای حمایت و دفاع از متحدان خود وارد عمل خواهیم شد. سازمان ملل برای این تاسیس شده است که نیازی به گزینه نظامی و جنگ پیدا نشود و کره‌شمالی باید این امر را درک کند که زمان نابودی تسلیحات هسته‌ای فرا رسیده است. چین و روسیه نیز در تحریم‌های جدید علیه کره شمالی با دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل همراهی کردند.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار