کد خبر: ۵۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 09 October 2017
 رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: بازی بومی محلی کشتی کج گردان ویژه منطقه سیستان و بازی خسوخسو ویژه مردم جنوب این استان برای نخستین بار در حال ثبت ملی است.
امیرمحمد براهویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام اقدامات اولیه این 2 ورزش بومی و محلی سیستان و بلوچستان انجام شده و بزودی بعد از تایید سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان میراث معنوی مردم این دیار ثبت ملی خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان یکی از استانهای سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
وی از برگزاری دوره مربیگری درجه سه بازی های بومی و محلی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این دوره از کلاس های داوری آبانماه با حضور افزون بر 70 نفر در این استان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار