کد خبر: ۵۰۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 12 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نامه احمدی نژاد به روحانی و رئیس دولت اصلاحات

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق با ارسال دو نامه جداگانه از رؤسای جمهوری کنونی و اسبق برای ارسال پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حاج داوود احمدی نژاد برادر مرحوم خود، قدردانی کرد. متن نامه‌های احمدی نژاد به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسن روحانی
رئیس جمهور محترم
از جناب عالی برای ارسال پیام تسلیت در سوگ برادر مرحومم قدردانی می نمایم.
سلامتی و موفقیت شما را در خدمت به مردم و ایران عزیز خواستارم.
محمود احمدی نژاد
19/07/1396

*************

بسم الله الرحمن الرحیم
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی
با سلام
از پیام تسلیت جناب عالی در سوگ برادر مرحومم سپاسگزارم. از خداوند منان برای شما و خانواده محترم سلامتی و طول عمر مسالت دارم.
محمود احمدی نژاد
19/07/1396

نظر وزیر اطلاعات درباره جاسوسی دری اصفهانی

وزیر اطلاعات گفت، از نظر معاونت ضدجاسوسی این وزارت که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط با جاسوسی است، دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است. سیدمحمود علوی در خصوص اتهام جاسوسی یکی از مشاوران تیم مذاکرات هسته‌ای به خبرنگار ایسنا گفت: وزارت اطلاعات مسئول صیانت و حراست از مذاکرات هسته‌ای بوده و در این موضوع یکی از درخشان‌ترین فعالیت‌های خود را در این حوزه انجام داده است. وی خاطرنشان کرد: مذاکرات در امن‌ترین فضا از نظر صیانت از اطلاعات انجام شده و وزارت گزارش‌های بی‌وقفه‌ آن را به مقامات عالی کشور منعکس نموده است. وزیر اطلاعات در خصوص اتهام جاسوسی دری اصفهانی، تصریح کرد: درخصوص دری اصفهانی قبلا در چند نوبت تصریح کرده و بازهم به صراحت اعلام می‌کنم، از آنجا که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، از نظر این معاونت، آقای دری اصفهانی نه تنها مرتکب جاسوسی نشده بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است. /ایسنا

حضرتی: فراکسیون امید ریزش نداشته است

عضو فراکسیون امید درباره مطالبه عمومی برای ارائه فهرست جدید اعضای فراکسیون امید، گفت: ما ریزشی نداشتیم البته ممکن است در موضوعی میان اعضا اخلاف نظر وجود داشته باشد، مانند ماجرای نامه که عده ای امضا کردند و عده ای دیگر نه. این به معنای ریزش نیست. الیاس حضرتی درباره علت عدم امضای نامه به رئیس جمهوری از سوی هفت نماینده تهران برای تذکر به رفع محدودیت ها علیه سیدمحمد خاتمی، گفت: من اطلاعی درباره اسامی افرادی که امضا نکرده اند، ندارم و نخستین فردی بودم که نامه را امضا کردم. وی در ادامه تصریح کرد: کسانی امضا نکردند، چند گروه اند. گروهی در سفر یا مأموریت اند، گروهی در مرخصی، گروهی دیگر هم خارج از کشور بودند؛ عده ای که در زمان تنظیم نامه در مجلس حضور نداشتند یا از آن اطلاع نداشتند عموما در روزهای بعد نامه را امضا کردند، البته شاید تعدادی هم نخواستند نامه را امضا کنند. به این ترتیب باید اینها را از هم تفکیک کرد و نباید گفت همه کسانی که نامه را امضا نکردند موافق محدودیت ها هستند. این نماینده تهران در خصوص انتظارات از لیست امید با توجه به تکرار و تایید رئیس دولت اصلاحات، گفت: بله؛ این مطالبه عمومی است، مخصوصا نمایندگان تهران که انتظار می رود به میدان بیایند و درباره مواردی از این دست صحبت کنند. /جماران

توئیت باهنر خطاب به سران قوا

محمدرضا باهنر در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: «وحدت سران قوا لازمه وحدت ملی است. بصیرت حکم می‌کند سران متحد باشند. پاسخ ندادن بهتر از مقابله است.»

ماجرای دعوای رئیس دولت اصلاحات و صادق خرازی

«خروج از انزوا» خاطرات سیدمحمد صدر در طول سال 1377 و سومین کتاب در چارچوب خاطرات شفاهی سیاست خارجی است. در جلسه دو شنبه ۱۹/۵/۷۷ رئیس دولت اصلاحات در ابتدا اظهار کرد که وزارت خارجه در گذشته یک جمع منفعل، غیرکارا و فامیلی بود که کار مثبتی انجام نمی‌داد و به همین دلیل تغییراتی در آن ایجاد شد و تعدادی از مدیران از خارج وزارت خارجه و تعدادی از داخل به مسوولیت برگزیده شدند تا تغییراتی اساسی در آن ایجاد شود. اکنون نزدیک به یک سال از آن تغییرات می‌گذرد و می‌خواهیم ببینیم در این مدت چه کرده‌ایم. آیا جز موج‌آفرینی کاری کرده‌ایم؟ من احساس می‌کنم که کم‌کم داریم موج ایجاد شده را از دست می‌دهیم. نتیجه ۱۰ سال کار در افغانستان چه شد؟ افغانستان از دست‌مان رفت. پاکستان هم دارد می‌رود. من به همین دلیل معتقدم هر ۱۵ روز یک‌بار دور هم جمع شویم و درباره مسائل مختلف تصمیم‌گیری کنیم. باید دولت مسائل سیاست خارجی را تصویب کند نه شورای عالی امنیت ملی. ما اگر کاری نکنیم همه مجتهد هستند و آن‌ها انجام می‌دهند. من غیر از شما‌ها کسی را ندارم. البته می‌شود افرادی غیر از شما را دعوت کرد. شاید هم لازم باشد. شاید هم لازم باشد شورای سیاسی دولت مثل گذشته تشکیل شود. دکتر خرازی که در تمام طول صحبت آقای خاتمی ناراحت بود و به خود می‌پیچید، گفت: ما آماده تشکیل جلسه هستیم، اما شما وقت ندارید. آقای خاتمی با لحن جدی گفت: من وقت ندارم؟ این چه حرفی است که می‌زنید. من دایما اعلام کرده‌ام که حاضرم هر ۱۵ روز یک‌بار جلسه را تشکیل دهم تا ببینم شما چه می‌کنید. آقای خرازی گفت: ما خیلی کار‌ها انجام داده‌ایم، اما شما خبر ندارید. آقای خاتمی پاسخ داد: پس چرا گزارش آن را نمی‌دهید؟ این جلسه هم برای همین است. کجاست آن کار‌های بزرگ؟ آقای خرازی در این وقت با حالت بسیار بد و خارج از نزاکت بلند شد و گفت: اینطوری نمی‌شود کار کرد. خوب است فرد دیگری را انتخاب کنید و جلسه را ترک کرد. آقای خاتمی با وجود اینکه ناراحت بود ولی خود را کنترل کرد و به روی خود نیاورد.

حمله برجامی روزنامه جمهوری اسلامی به صداوسیما

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره امروز خود حملات صداوسیما به مسئولین کشور به بهانه برجام را مورد بررسی قرار داد. این روزنامه نوشت: متاسفانه برخلاف آنچه اقتضای عقل و منطق است و بر خلاف آنچه مصالح ملت و کشور و نظام اقتضا می‌کند، عده‌ای به جای تاختن به ترامپ و دولت آمریکا، به شدت به دولت جمهوری اسلامی ایران می‌تازند و به شکل‌های مختلف از اینکه آمریکا درصدد کارشکنی در کار برجام است خشنودی خود را ظاهر می‌کنند! اینان از این واقعیت غافلند که مردم درباره آنها به خاطر این موضعگیری وارونه همان قضاوتی را خواهند داشت که درباره رژیم صهیونیستی و خود ترامپ دارند. ترامپ و صهیونیست‌ها با کارشکنی علیه برجام، ملت ایران را هدف قرار داده‌اند و علیه منافع ملی کشور ایران عمل می‌کنند و این بسیار قابل تامل است که عده‌ای در داخل ایران با این دشمنان همنوا شده‌اند و تیرهائی که در ترکش دارند را به سوی خودی‌ها نشانه می‌روند و به منافع ملی شلیک می‌کنند!در این میان، آنچه موجب تاسف شدید است روش رسانه ملی است که این روزها مسئولین اجرائی کشور را که برای حراست از امنیت ملی و خارج ساختن ایران از تهدید شورای امنیت و نجات دادن مردم از تحریم‌های ظالمانه تلاش شبانه روزی کردند و برجام را به ثمر رساندند و تا امروز نیز به تعهدات خود عمل کرده اند، آماج حملات تند قرار می‌دهد. مسئولان رسانه ملی ‌می دانند که «برجام» تصمیم نظام بوده و حمایت از آن در شرایط کنونی قطعاً منطبق بر منافع ملی و مبارزه با زیاده خواهی آمریکاست. با اینحال جهت گیری رسانه ملی در مورد تخلف رئیس‌جمهور آمریکا چرا علیه شیطان بزرگ که این روزها تجلی شیطانی را به اوج رسانده نیست و به جای آمریکا مسئولین اجرائی کشور را هدف گرفته است؟ از کاسبان تحریم انتظاری غیر از ابراز خوشحالی به خاطر کارشکنی آمریکا در مورد برجام نیست ولی رسانه ملی که متعلق به ملت و نظام است چرا چنین می‌کند؟

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب برای حل اختلافات بین سران قوا

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید گفت که باید دبیرخانه برگزاری جلسات مشترک سران سه قوا تشکیل شود تا با برگزاری مرتب و با برنامه از پیش تعیین‌شده این جلسات تنش‌ها و موضوعات اختلافی بین قوا کمتر شود. الیاس حضرتی اظهار داشت: علت اینکه چرا جلسه سران قوا به صورت مرتب تشکیل نمی شود را نمی دانم، آن‌هم در شرایطی که باید این جلسات در روز و ساعت معین به صورت هفتگی و ثابت برگزار شود. وی افزود: طبیعتا با برگزاری این جلسات به صورت منظم اختلاف برداشت، نظرات، دیدگاه‌ها و حتی اعتراضات نسبت به کارکرد و عملکرد یکدیگر رفع می شود چون قوای سه گانه دارای مسائل و ماموریت مختلف و در عین حال اشتراکاتی هستند که لازم است با تشکیل دبیرخانه‌ای تمامی این موارد در جلسات سران قوا مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

ورود سازمان بازرسی به ماجرای شهرداری رشت

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به نامه نگاری شهردار رشت واکنش نشان داد و گفت: بازرس ورود کرد و جلوی این موضوع را گرفت و چون این فرد دارای خانه است، نمی‌تواند منزل دولتی دریافت کند.

واکنش محسن هاشمی به انتصابات آقای شهردار

رئیس شورای شهر تهران نسبت به انتصابات شهردار تهران واکنش نشان داد. محسن هاشمی رفسنجانی در مورد انتصابات اخیر شهردار تهران گفت: در این مورد تا الان با شهردار بحثی نکرده‌ایم. وی ادامه داد: این گونه انتصابات انجام شده به نظر بنده کاملا عادی است. رئیس شورای شهر تهران همچنین در مورد وضعیت انتصاب جعفر ربیعی به عنوان مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک و اینکه آیا وی در این سمت می ماند یا خیر، گفت: بنده اطلاعی ندارم. هاشمی گفت: این موضوعات مربوط به من نیست. وی در پاسخ به اینکه گفته می شود آقای ربیعی از سوی شما حمایت می شود، گفت: بنده دخالتی در این موضوعات ندارم و ورود هم نمی کنم.

کنایه دادستان کل به مطهری

حجت الاسلام والمسلمین منتظری: آقای نماینده‌ای که داری از رانت وابستگی به بزرگان دیگر استفاده می‌کنی و دنبال این هستی که نکته‌ای را بدست آوری و علیه قوه قضاییه مقاله بنویسی و سخنرانی کنی و قوه را به چالش بکشی، اگر مشاهده می شد که در همه عرصه ها وارد می شوی انسان دلش نمی سوخت؛ اولا این آقایان حق ورود به مسایل قضایی را ندارند. چه طور است که از هر چه حمایت می کنی افراد مسأله دار و کسانی است که وابسته به ضد انقلاب و اپوزیسیون هستند. یک بار شده که بیایی و از پرونده افراد عادی حمایت کنی. اگر شما مدعی آزادی هستی چرا برای همه این سنگ را به سینه نمی زنی؟ چرا دروغ می گویی؟ این نشان دهنده این است که به دنبال اجرای عدالت حقیقی نیستید. من نمی گویم که از قوه قضاییه انتقاد نکنید؛ کما اینکه شاید من هم از مجلس انتقاد داشته باشم و انتقاد کنم، ولی اگر می خواهید قوه را نقد کنید، نقدتان باید علمی یا حقوقی باشد؛ اما از اشخاص خاص و محکومین مشخصی همیشه حمایت کردن نشان می دهد که صداقت ندارید و شما به دنبال اجرای عدالت نیستید نه برای نماینده و نه برای قاضی این امر شایسته نیست. اینکه نماینده‌ای بخواهد قوه قضاییه را بکوبد به نفع چه کسی است؟/ایسنا

اعدام در ملأ عام قاتل ستایش منتفی شد

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده قاتل ستایش قریشی اظهار داشت: قاتل ستایش روز ۲۷ مهر ماه اعدام می‌شود. وی گفت: حکم قاتل ستایش در ملأ عام اجرا نمی‌شود. /باشگاه خبرنگاران

توصیه و تهدید بارزانی توسط آیت‌الله مکارم

آیت‌الله مکارم شیرازی روز چهارشنبه (۱۹ مهر) در ابتدای درس خارج خود با انتقاد از نصب پرچم اسرائیل از سوی بارزانی تصریح کرد: حتی آمریکا نیز که در باطن راضی به تجزیه عراق است، در ظاهر حاضر نشد شما را به رسمیت بشناسد؛ بنابراین معلوم است که اسرائیل می‌خواهد اینجا را پایگاه خود قرار دهد و معتقد است اگر موفق شود که خوب، و اگر هم نشد در درگیری میان مسلمین موفق شده است. این استاد حوزه با بیان اینکه ایران به هیچ قیمتی اجازه نخواهد داد پایگاهی در کنار مرزهایش برای اسرائیل ایجاد شود افزود: در طرف دیگر نیز ترکیه قرار دارد که حساسیت زیادی بر روی کُردها دارد و آن هم اجازه ایجاد حکومت مستقل کردی و تجزیه کشورش را نخواهد داد. این مرجع تقلید خطاب به مسئولان کردستان عراق تصریح کرد: با این همه مشکل و بدون مطالعه دقیق جوانب کار، شما همه‌پرسی کردید و الان یا باید عقب‌نشینی کنید و یا بایستید و تبدیل به ویرانه بشوید، زیرا اگر درگیری ایجاد شود و شما در مقابل سه کشور قوی بایستید، به ویرانه تبدیل خواهید شد و اسرائیل چه کاری می‌تواند برای شما بکند؟/ایسنا

واکنش یک نماینده مجلس به اسکله‌های غیرمجاز

علی اکبری نماینده مردم شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس، امروز در نطق میان دستور خود با اشاره به مدت زمان فعالیت اقتصادی در کره جنوبی، گفت: این مدت زمان کوتاه سبب گرایش سرمایه‌ها به کره جنوبی شده است، از سوی دیگر رانت و ویژه خواری، مدیریت چند گانه در نظام اقتصادی و گستره فعالیت‌های مبرا از پاسخ‌گویی، رفتار یکجانبه و ضد تولید شبکه بانکی، اسکله‌های خارج از کنترل، قاچاق، فرار مالیاتی، زد و بندهای نامشروع، القای ناامیدی در جامعه، عدم امکان نظارت بر فعالیت‌ها و امنیتی کردن فضای عمومی به ندرت سرمایه‌گذار و کارآفرین را جذب خواهد کرد. /فام‌نیوز

بازداشت عامل آتش‌زدن مسجد جواد‌الائمه

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: افرادی که اقدام به آتش زدن در مسجد جوادالائمه(ع) در منطقه شرق تهران کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی با تکذیب شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه افرادی که در این مسجد را آتش زده اند با گروه های شیطان پرستی مرتبط هستند اظهار کرد: افراد دستگیر شده تحت اغوا و آموزش برخی شبکه ها و کانال های ماهواره ای، این عمل زشت را مرتکب شده اند. /ایرنا

صداوسیما اجازه بدهد وزارت اطلاعات تکلیف جاسوسی را مشخص کند

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران و عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس، امروز طی تذکری در جلسه علنی با انتقاد نسبت به نحوه انعکاس اخبار صداوسیما در مورد احکام برخی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان همه در صفی واحد در مقابل دشمن ایستادگی کرده و انسجام داخلی خود را حفظ می‌کنند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در چنین شرایطی بنابر اصل ۱۰۶ قانون اساسی مرجع تشخیص جاسوسی در کشور وزارت اطلاعات است و بر همین اساس وزیر اطلاعات درباره فرزند یکی از روسای قوا نظر خوبی را مطرح کرد. کواکبیان با بیان این‌که قوه قضاییه اخیراً برخوردهایی با برخی فعالان اصلاح‌طلب داشته است، تاکید کرد: اینکه صداوسیما یک مرتبه حکم یک سال حبس تعزیری برای عده‌ای که قبلاً هم نماینده مجلس بودند را با عنوان جاسوسی مطرح کند درست نیست، بنابراین نباید افرادی را که یکی از آنها نایب رئیس مجلس بوده و برخی از آنها نماینده مجلس بوده اند، بی‌جهت جاسوس خطاب کنیم. /فام‌نیوز

انتقاد مطهری از ادبیات روحانی و آملی لاریجانی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر روحانی و آملی‌لاریجانی در پاسخ به یکدیگر گفت که بهتر است روسای قوا حرف‌های خود را با صراحت و ادبیات فاخر و حتی‌المقدور در جلسات خصوصی بیان کنند. علی مطهری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضاییه درباره رفتار و اظهارات یکدیگر گفت: من معتقدم ادبیات هر دو بزرگوار ادبیات خوبی نبود و در شأن روسای قوا نیست. آقای رئیس‌جمهور با گوشه و کنایه انتقاد خود را بیان می‌کند در حالی که ایشان رئیس قوه مجریه است و اختیارات زیادی دارد. شخص اول اجرایی و شخص دوم کشور باید از موضع قدرت صحبت کند. اگر انتقادی به قوه قضاییه دارد باید به صراحت آن را بگوید که این کار شما خلاف قانون اساسی است و من که مطابق اصل ۱۱۳ مسوول اجرای قانون اساسی هستم به شما تذکر می‌دهم. وی تصریح کرد: ادبیات رئیس‌جمهور نباید کنایه‌آمیز و احیانا همراه با استهزاء باشد. شاید این ادبیات از یک دانشجو و یا خبرنگاری که قدرتی ندارد پذیرفته باشد اما از رئیس‌جمهور کشور که آرای زیادی پشتوانه اوست و اختیارات زیاد قانونی دارد، پذیرفته نیست. بنابراین اگر رئیس‌جمهور انتقادی دارد باید صریح و با ذکر مصادیق بیان کند. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر ادبیات رئیس قوه قضاییه هم مناسب نبود. این طرز صحبت که چهار سال همه کارها را رها کرده‌ و دور برجام سینه زده‌اید، اولا واقعیت ندارد و منصفانه نیست و ثانیا لحن خوبی ندارد و توام با استهزاء است. به هر حال این گفت‌وگوی رسانه‌ای که ادبیات آن در شان روسای دو قوه نیست، ممکن است باعث ناامیدی و دلسردی مردم شود. /ایسنا

مدافعان دری اصفهانی جاسوسی وی را قبول کرده‌اند

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: تنها مرجع رسمی برای اعلام نظر درباره جاسوس بودن دری اصفهانی دستگاه قضایی است. حتی برای بازجویی از فردی مانند دری اصفهانی باید حکم قضایی از دستگاه قضا گرفته شود. در مورد دری اصفهانی مجرب‌ترین وکلا را استخدام کردند تا این حکم نقض بشود اما موفق نشدند چون اسناد و مدارک غیر قابل انکار است. اسناد و مدارکی که از دری اصفهانی به اطلاع و روئیت برخی مسئولان از جمله سیف رئیس بانک مرکزی رسیده است مبتنی بر انتقال اطلاعات اقتصادی کلان جمهوری اسلامی ایران به سرویس‌های بیگانه است. برخی مدافعان دری اصفهانی جاسوسی وی را قبول کرده‌اند. / باشگاه خبرنگاران

ایستادگی تمام قد رئیس شورای شهر یزد در حمایت از عضو تعلیق شده

غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد در صحن علنی شورا گفت: مجری ابلاغ حکم تعلیق عضو زرتشتی شورا نخواهم بود و در صورت قطعی شدن این حکم از ریاست شورا استعفا خواهم کرد. این حکم با مبانی آزادگی و شرع سازگار نیست. شورای شهر باید در قبال این حکم توجیه شود. آقای نیکنام 4 سال است عضو شورا بوده است، کار کرده است، هیچ خلاف شرعی از وی سرنزده است، یک دفعه در این دوره، حضورش خلاف شرع خواهد شد؟ و یک دفعه ضوابط و قواعد تغییر می کند؟/ ایرنا

خروج ماموران از منزل کروبی حاصل رایزنی‌های کمیته رفع حصر بود

میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید با تاکید بر اینکه این کمیته می تواند از ابتکار عمل برخورد باشد گفت: خودم در این کمیته حضور دارم و شاهد جلسات و تصمیماتی که گرفته‌شده هستم. نمایندگان هم بنا ندارند سکوت کنند و می‌خواهند تا جایی که امکان دارد موضوع رفع حصر را پیگیری کنند. اینکه بالاخره نیروهای امنیتی، منزل آقای کروبی را ترک کردند حاصل همین جلسات و رایزنی‌ها بود. در رابطه با آقای موسوی و همسرشان هم گشایش‌هایی اتفاق افتاده ولی موضوع آقای موسوی و خانم رهنورد با آقای کروبی متفاوت است چون حضور نیروهای امنیتی در منزل آقای موسوی به‌مانند آقای کروبی وجود نداشت. / رویداد۲۴

محکومیت 3 خواننده مطرح به حبس!

علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده مطرح و مردمی تحمل دو سال حبس تعزیری است. علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه سوغاتی از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند. / خانه ستارگان موسیقی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار