کد خبر: ۵۰۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 14 October 2017
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: پتروشیمی چابهار طرحی ملی و حیاتی برای کشور است به همین جهت با تمام توان از ان حمایت می کنیم.

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک در جمع مدیران مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران چابهار اظهار داشت: پتروشیمی چابهار یک موضوع ملی و منطقه ای و حیاتی است به همین جهت از آن حمایت میکنیم و چابهار به دلیل داشتن فولاد و پتروشیمی ظرفیت ویژه ای محسوب می شود که این پتانسیل و ظرفیت را باید بالفعل کرد.

بانک در خصوص اهمیت این موضوع گفت: پس از بازگشت از چابهار اولین جلسه شورای عالی را به رفع مشکلات و موانع پتروشیمی چابهار اختصاص می دهیم و آن را در دستور کار قرار می دهیم تا به رفع موانع و مشکلات آن بپردازیم تا هر چه زودتر طرح اجرایی شود.

بانک به نقطه قوت طرح پتروشیمی مکران اشاره کرد و گفت:خوشبختانه این طرح بزرگ و ملی به بهترین نحو توسط شرکت نگین مکران چابهار با جذب نیروهای داخلی در حال انجام است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری اشتغال نیروهای داخلی در این طرح نمونه موفق اقتصاد مقاومتی است.

وی در خصوص رفع مشکلات دسترسی به بندر گفت: بحث راه آهن را به زودی حل خواهیم کرد و در این خصوص زیرساخت ها انجام شده است.

وی همچنین در بیان مشکلات محیط زیست برای این طرح بیان کرد: دولت توجه ویژه ای به رفع این مشکل دارد و با توجه به راهکارهای ارائه شده در این جلسه توسط هیئت مدیره شرکت پتروشیمی نگین مکران به طور جدی بررسی خواهد شد.

دبیر عالی مناطق آزاد کشور از تلاش های مدیران منطقه آزاد چابهار برای پی‌گیری طرح های اقتصادی که در گام اول با هدف اشتغالزایی در منطقه ایجاد شده است قدردانی کرد و گفت:مدیرعامل منطقه آزاد چابهار فردی کارآمد و علاقمند به کار در حوزه اشتغالزایی است که با وجود ایشان در منطقه آزاد چابهار جای هیچ نگرانی برای ما نیست.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی نگین مکران نیز در جلسه اظهار داشت: این شهرک دارای زمینی به مساحت هزار و ٢٠٠ هکتار و با سرمایه گذاری ١٥ میلیارد دلار در حال ساخت است.

موثقی نیا گفت: اقدامات اولیه این طرح از جمله گرفتن مجوز برای ٦ واحد پتروشیمی انجام شده است و سالانه هشت و نیم میلیون تن انواع محصولات را تولید می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار