کد خبر: ۵۰۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 14 October 2017
2 طایفه گرگیج و تاجوزهی پس از 21 سال نزاع و درگیری با وساطت علما، ریش سفیدان و مسئولان به اختلافات خود پایان داده و در مراسم دانش آموختگی طلاب مدرسه دینی سورو زرآباد با حضور مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی صلح و سازش کردند.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور علمای برجسته اهل سنت کشور، ریش سفیدان، علما و مردم در مدرسه دینی فاروق اعظم روستای سورو زرآباد کنارک برگزار شد، مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار داشت: خداوند بزرگ شاهد و ناظر است که دشمنان اسلام چکار می‌کنند و جوانان ما طالب دین هستند و تمام دنیا از بیداری اسلامی موج می‌زند و امروز در قلب اروپا و آمریکا، مردم به سوی دین مبین اسلام روی می‌آورند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ادامه داد: مسلمانان با همه ملت های دنیا اخوت و برادری دارند و کشورهای غربی باید به مسلمانان احترام بگذارند.
وی با اشاره به صلح و سازش در بین اقوام افزود: مسلمانان باید از اختلاف در جامعه اسلامی پرهیز کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی باید تلاش کنند رژیم غاصب صهیونیستی را به پای میز مذاکره بیاورند تا از سرزمین اشغالی بیرون برود.
یکی از علمای برجسته اهل سنت استان هرمزگان نیز در این مراسم، گفت: روح و روان انسان با یاد خدا آرام می گیرد و مسلمانان باید در همه حال خداوند را یاد کنند.
شیخ محمد صالح پردل با اشاره به ظرفیت های بالای بخش زرآباد کنارک در زمینه کشاورزی افزود: باید فکرها را جهت توسعه و آبادانی هر منطقه به کار گرفت.
وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند اجازه برگزاری چنین مراسم دینی را نمی دهند اما بحمدالله در ایران اسلامی اهل سنت با اتحاد و وحدت همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
امام جمعه اهل سنت آزادشهر و رئیس حوزه علمیه گالیکش در شرق گلستان نیز در این مراسم گفت: حضور جوانان در چنین برنامه ها و آیین هایی نشان از پایبندی به دین مبین اسلام است.
مولوی محمدحسین گرگیج ادامه داد: باید از اختلاف و درگیری، اعتیاد و بی بند و باری در جامعه اسلامی جلوگیری کرد تا از عذاب الهی در امان باشیم.
بخشدار بخش زرآباد کنارک نیز در این مراسم با اشاره به قرار گرفتن این بخش در قلب توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: تاکنون طرح های بسیار خوبی در بخش زرآباد اجرا شده و طرح هایی نیز در دست اجراست.
عبدالمجید احلال زهی ادامه داد: وحدت و اتحاد در هر کشوری باعث توسعه و آبادانی آن کشور می شود.
به گزارش ایرنا در حاشیه این مراسم ریش سفیدان و بزرگان 2 طایفه گرگیج و تاجوزهی پس از 21 سال نزاع و درگیری، با یکدیگر دست اخوت و برادری دادند.
در پایان با اعطای جوایزی از حافظان قرآن مجید مدرسه دینی فاروق اعظم روستای سورو زرآباد تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار