کد خبر: ۵۰۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 16 October 2017
محققان شیوه جدیدی را برای مقابله با سرطان از طریق کاهش رشد سلول های سرطانی درون بدن شناسایی کرده اند.

به گزارش مهر، محققان در شیوه جدید آنزیمی را هدف قرار می دهند که برای رشد تومور ضروری است اما در عین حال مکانیسم آنزیم مقاوم به درمان را نیز متوقف می کند.

آنها توانستند با این روش داروی را ایجاد کنند که با موفقیت مانع از رشد تومور در ملانوما (سرطان پوست) و همچنین سرطان لوزالمعده و روده بزرگ در موش ها شد.

هدف در این درمان آنزیمی موسوم به PPT۱ است که هم بر مکانیسم رپامایسین (mTOR) به عنوان تنظیم کننده اصلی رشد در سلول های سرطانی کنترل دارد و هم بر فرایندی موسوم به autophagy که مکانیسم مقاومت بوده و اجازه زنده ماندن به سلول ها در زمان حمله سلول های مهاجم را می دهد، کنترل دارد.

داروهای متعددی که mTOR را هدف قرار می دهند توسط سازمان غذا و دارو برای بیماران مبتلا به سرطان تایید شده است، اما هنوز داروی که همزمان با هدف قرار دادن mTOR مانع از روشن شدن autophagy شود تایید نشده است.

به گفته محققان دانشگاه پنسیلوانیا، این مطالعه نشان می دهد که برخلاف تصور قبلی، autophagy و mTOR در تضاد با یکدیگر عمل نمی کنند، بلکه مکمل هم هستند بدین ترتیب که autophagy با تامین مواد مغذی، mTOR را در مسیر رشد هدایت می کند. زمانیکه mTOR نیاز به مواد مغذی نداشته باشد، autophagy خاموش می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار