امروز روی می دهد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت بهره برداری از سیلابهای فصلی به منظور تامین آب شرب شهرهای سراوان و سیرکان وبهبود کشاورزی وهمچنین جلوگیری از آسیب سیلابهای مخرب از مهمترین اهداف ساخت سد ماشکید سفلی می باشد.
کد خبر: ۵۱۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸ 20 October 2017
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سد ماشکید سفلی در 65 کیلومتری جنوب شهر سراوان در محل تلاقی دو شاخه رودخانه روتک وماشکید سفلی بر روی ماشکید جانمایی شده است. اتابک جعفری در باره اهداف این سد گفت: بهره برداری از سیلابهای فصلی به منظور تامین آب شرب شهرهای سراوان و سیرکان وبهبود کشاورزی وهمچنین جلوگیری از آسیب سیلابهای مخرب از مهمترین اهداف ساخت سد ماشکید سفلی می باشد.
وی اشتغال زایی وارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی و جلوگیری از خروج روان آبهای رودخانه ماشکید از مرز را از دیگر اهداف ساخت آن دانست و در ادامه به مشخصات فنی این سد اشاره کرد و گفت سد ماشکید سفلی از نوع بتنی غلطکی با ارتفاع 36متر از پی وحجم مخزن 115 میلیون متر مکعب ودارای سرریز بتنی آزاد می باشد.
جعفری در باره تخصیص آب سد اظهار داشت حجم آب قابل تنظیم این سد نوزده و نیم میلیون متر مکعب است که دوازده ونیم میلیون متر مکعب برای شرب شش میلیون برای کشاورزی و یک میلیون متر مکعب سهمیه صنعت در نظر گرفته شده است.
گفته می شود بیش از یک میلیارد متر مکعب روان آب به دلیل نبود شرایط جذب در خاک از مناطق مختلف جنوب سیستان و بلوچستان به خارج از کشور به هدر می رود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار